افزایش مجوز ساخت طبقات ساختمان در بافت فرسوده قم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از اعطای دو طبقه تراکم تشویقی برای بهسازی منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده این کلان‌شهر خبر داد و گفت: مجوز ساخت در بافت فرسوده قم پیش‌ از این سه‌طبقه بود که تا چهار طبقه افزایش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، روح‌الله امرالهی با اشاره به طرح‌های تشویقی مدیریت شهری برای نوسازی و بهسازی املاک واقع در محدوده بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان قم، تعداد طبقات تشویقی برای پلاک‌های واقع در محدوده بافت فرسوده این کلان‌شهر از یک طبقه به دو طبقه تشویقی، علاوه بر طبقات مصوب طرح تفصیلی ابلاغ شده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند تا چهار طبقه روی پیلوت در محلات بافت فرسوده شهر قم اقدام به احداث بنا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تخفیف‌های عوارض مصوبه‌های شورای ششم این شهر تصریح کرد: شهروندان از ظرفیت تسهیلات اعطایی دولت، تخفیف عوارض پروانه ساختمانی و طبقات تشویقی کمیسیون ماده ۵ استان برای نوسازی ساختمان‌های واقع در محدوده طرح در زمان مقتضی، استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعرفه عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۲، شهروندان می‌توانند نسبت به تهیه پروانه ساختمانی در محل‌های مورد نظر تا پایان سال جاری اقدام کنند.

کد خبر 644694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.