۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
مقارنه زهره و مشتری را رصد کنید

یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: از موقعیت رصدخانه لارستان، این دو جرم در آسمان و بعد از غروب خورشید حضور خواهند داشت. ساعت ۱۸:۰۸ در فاصله ۲۵ درجه‌ای افق غرب اجرام قابل رصد هستند سپس دو ساعت و ۱۶ دقیقه بعد، حدود ساعت ۲۰:۰۹ در روشنایی آسمان ناپدید می‌شوند.

فاضل بیژنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دو سیاره درخشان زهره و مشتری پنج‌شنبه -یازدهم اسفندماه- در وضعیت مقارنه استثنایی قرار می‌گیرند و زهره از موقعیت ۳۲ دقیقه قوسی شمال مشتری عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقارنه ماه و مریخ را رصد کنید

از موقعیت رصدخانه لارستان، این دو جرم در آسمان و بعد از غروب خورشید حضور خواهند داشت، ساعت ۱۸:۰۸ در فاصله ۲۵ درجه‌ای افق غرب اجرام قابل رصد هستند سپس دو ساعت و ۱۶ دقیقه بعد، حدود ساعت ۲۰:۰۹ در روشنایی آسمان ناپدید می‌شود.

وی افزود: قدر مشتری منفی ۲.۱ و زهره منفی ۴.۰ تخمین زده شده است، هر دو در صورت فلکی حوت خواهند درخشید. این دو جرم در فاصله زاویه‌ای ۳۰ درجه از خورشید خواهند بود.

رصد این پدیده با چشم غیرمسلح امکان‌پذیر است و در صورت استفاده از ابزارهای نجومی جدایی اجرام در حدی نیست که در یک میدان دید مشاهده شوند. سیاره زهره اولین سیاره درخشان و مشتری دومین سیاره درخشان آسمان ما در نظر گرفته شده است.

کد خبر 644687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.