افتتاح تأسیسات جدید جذب کربن در هامبورگ

هامبورگ یک مرکز جدید در شهر راه‌اندازی کرده است که دی‌اکسید کربن را به دام می‌اندازد و انرژی پایدار تولید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هامبورگ به‌تازگی میزبان نخستین تأسیسات آلمانی کربن دایره‌ای بوده است. این شرکت بیوچار تولید می‌کند. بیوچار دی‌اکسید کربن مواد آلی را جذب می‌کند و محصولی منحصربه‌فرد است که می‌تواند کیفیت خاک را بهبود ببخشد و تعادل میکرو بیولوژیکی طبیعی آن را بازگرداند.

با قرار دادن کربن و ضایعات آلی از طریق فرآیندی به نام پیرولیز یا آذرکافت (اعمال گرمای زیاد در یک جو خنثی و تجزیه حرارتی مواد در دمای بالا)، بیوچار تولید می‌شود؛ ماده‌ای شبیه زغال سنگ که در برابر تجزیه بسیار مقاوم است و مفهوم جذب و ذخیره کربن پیروژنیک (PyCCS) را به وجود می‌آورد؛ این فرآیند در واقع یک فناوری ترسیب کربن امیدوارکننده برای حذف گازهای گلخانه‌ای که می‌تواند تغییرات آب‌وهوایی را کاهش دهد و در عین حال حاصل‌خیزی خاک را بهبود ببخشد.

افتتاح تأسیسات جدید جذب کربن در هامبورگ

از آنجا که بیوچار یک محصول جانبی حاصل از شکلات‌سازی است، شرکت کربن دایره‌ای و تأسیسات آن در هامبورگ، از پوسته کاکائو به‌عنوان ماده خام اصلی مورد استفاده برای تولید بیوچار استفاده می‌کند. این ماده با گرما پردازش می‌شود و به‌عنوان یک محصول جانبی بخار خارج می‌کند. این بخار به یک مرکز صنعتی موجود در مجاورت تأسیسات هدایت، در آنجا بازیافت و جایگزین نیاز این مرکز به گرمای سوخت فسیلی می‌شود.

بیوچار کاربردهای گسترده‌ای دارد، اما شرکت کربن دایره‌ای یادشده متخصص تولید نوعی بیوچار خاص است که خواص زیادی دارد زیرا با ضایعات غذایی غنی از مواد مغذی تولید می‌شود. این امر باعث می‌شود که از آن به‌عنوان یک نوع کود عالی بهبودیافته و در راستای افزایش بهره‌وری خاک‌های اسیدی و ضعیف استفاده شود که کشاورزی را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان خوراک دام، مصالح ساختمانی یا اسفنج رطوبتی درختان در محیط‌های شهری استفاده کرد.

بر اساس بیانیه رسمی این شرکت، مواد مغذی زیادی برای تولید بیوچار وجود دارد که شامل پوسته جو دوسر، هسته میوه، کاه و به‌طورکلی ضایعات سبز است. به این ترتیب بقایای آلی را می‌توان به‌جای پوسیدگی، به شکلی غیر واکنش‌پذیر و دیر تجزیه نگه داشت و تمام کربن آن را در جو آزاد کرد.

افتتاح تأسیسات جدید جذب کربن در هامبورگ

کد خبر 644686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.