حق‌شناس مطرح کرد: فعالیت ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تا پایان فعالیت مدیریت شهری ششم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سال آینده ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می‌شود، در این راستا طبق افق ترسیم شده در انتهای فعالیت مدیریت شهری باید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: اولویت نخست مدیریت شهر و شورا بهبود حمل‌ونقل شهر محسوب می‌شود، در این راستا نقطه اتصال همه افتتاحیه‌های امروز از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک تا رونمایی از ۸۱ اتوبوس جدید کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا در همه حوزه‌ها از جمله در حوزه حمل‌ونقل همگانی شهری شاهد رکود بودیم که در دوره جدید مدیریت شهر در دست جبران است، افزود: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، سیاست‌های خود را در چهار حوزه اجرایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر تدوین کرده است که رونمایی‌های امروز بخشی از آن را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست این سیاست‌ها بهبود حمل‌ونقل همگانی است که در قالب توسعه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی تحقق می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱ اتوبوس جدید با حمایت دولت از حمل‌ونقل همگانی کلان‌شهرها که بودجه آن با مشارکت شهرداری‌ها و دولت تأمین و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد، لذا امیدواریم مشکلات مردم در استفاده از اتوبوس و زیاد بودن سرفاصله‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می‌شود، در این راستا طبق افق ترسیم شده در پایان فعالیت مدیریت شهری باید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم.

حق‌شناس سیاست دوم این معاونت را حمل‌ونقل پاک دانست و گفت: توسعه مراکز معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت، توسعه بستر استفاده از دوچرخه و موتور، خودرو و اتوبوس‌های برقی در این راستا انجام می‌شود، بر این اساس با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان از سال آینده در این بخش شاهد تحولات در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه رفع گلوگاه‌ها و مشکلات ترافیکی سطح شهر یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت شهری در این حوزه است، افزود: پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان یکی از اقدامات در این راستا است، چراکه این نقطه یکی از نقاط حادثه‌خیز اصفهان بود که مشکلات ترافیکی بسیاری داشت و خودروهای سنگین در آن تردد می‌کردند، البته با هدایت مسیر و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار فرزانگان در جاده فرودگاه که در دست انجام است، این مسیر تکمیل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه دیگر شاهد ورود خودروهای سنگین به بلوار کاوه و خودروهایی که قصد دور زدن اصفهان را دارند، نخواهیم بود.

وی سیاست چهارم در این حوزه را مدیریت تقاضای سفر دانست و خاطرنشان کرد: سیاست تغییر ساعات اداری، دورکاری و سفرهای مجازی اعمال شده است، البته برنامه آینده ما اجرای طرح محدودیت ورود به مرکز شهر با مدیریت قیمت‌گذاری پارکینگ و محدوده خواهد بود، تمام این اقدامات افق روشنی را پیش روی ما با کاهش آلودگی و ترافیک ترسیم می‌کند.

کد خبر 644682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.