آغاز به کار اورژانس موتوری با ناوگان جدید در اصفهان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از آغاز به کار اورژانس موتوری با ناوگان جدید در اصفهان خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ برای نخستین بار در کشور، اورژانس موتوری در اصفهان راه‌اندازی شد و به دلیل فرسودگی ناوگان موتوری اورژانس در پنج سال گذشته، این واحد امدادی فعالیت نداشته است.

وی افزود: از ابتدای هفته جاری، اورژانس موتوری مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با هدف کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران با دو دستگاه موتورلانس، آغاز به کار کرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه شهریورماه سال جاری مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان از هفت دستگاه موتورلانس اورژانس رونمایی کرده بود، تصریح کرد: در تلاش هستیم که با تأمین تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی، سایر واحدهای اورژانس موتوری لازم را در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ترافیک و شلوغی کلان‌شهر اصفهان یکی از علل افزایش زمان حضور نیروهای امدادی اورژانس بر بالین بیمار است، ادامه داد: این ناوگان جدید با چهار نفر از کارشناسان اورژانس در دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرکز شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

لزوم مشارکت خیران به منظور بازسازی ۶۷ دستگاه آمبولانس

حیدری با بیان اینکه موتورلانس به منظور پایش و درمان بیماران یا مصدومان، طراحی و تجهیز شده است، گفت: اورژانس موتوری تحت عنوان واحد امدادی پیشرو برای بیمار در وضعیت بحرانی که نیاز به دریافت اقدامات فوری اورژانس دارد، همزمان با آمبولانس از نزدیک‌ترین محل اعزام می‌شود.

وی اضافه کرد: تعیین و تکلیف ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در امدادرسانی به بیماران غیربحرانی و استقرار در محل‌های خاص به منظور انجام مأموریت‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان، از سایر موارد اعزام اورژانس موتوری است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت خیران و سایر سازمان‌ها برای بازسازی ۶۷ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان که از چرخه امدادرسانی خارج شده‌اند، افزود: برای بازسازی این ناوگان فرسوده، نیاز به مشارکت خیران داریم.

وی با بیان اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه به بیش از ۲۶۳ هزار بیمار و مصدوم امدادرسانی کرده است، خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 644605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.