افتتاح ۳ طرح بزرگ حمل‌ونقلی در اصفهان

در دوازدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز (چهارشنبه) نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در قالب دوازدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در منطقه ۱۴ در محدوده خیابان زینبیه با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز به ایستگاه دوازدهم خود رسید تا بار دیگر با بهره‌برداری از پروژه‌ها و رونمایی از خدمات جدید، زمینه رفاه هرچه بیشتر شهروندان اصفهانی فراهم شود.

دوازدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری با اعتبار ۳,۵۰۰ میلیارد ریال (با مشارکت دولت) و آغاز به‌کار نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در منطقه ۱۴ با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان برگزار می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان در مناطق هفت و ۱۲ شهرداری با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال نیز به احترام مردم اصفهان انجام می‌شود.

عبداللهی: کنترل بار هوشمند در اصفهان به‌زودی کلید می‌خورد

سیدعلی عبداللهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان در آئین بهره‌برداری از نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک اظهار کرد: جانمایی این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۴ شهرداری انجام شد، چراکه این محدوده جغرافیایی به عنوان یکی از پرترددترین مناطق شهری از منظر موتورسیکلت است.

وی با بیان اینکه این مرکز به همت انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان و با مشارکت سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان در مسائل فنی افتتاح شد، افزود: یکی از تکالیف شهرداری‌ها راه‌اندازی مراکز معاینه فنی است که شهرداری اصفهان از دیرباز نسبت به این امر اقدام ورزیده و تاکنون ۱۰ مرکز معاینه فنی را دایر کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: منابع متحرک آلاینده یکی از دلایل آلودگی هوای شهر اصفهان به شمار می‌رود که لازم است کنترل شود، در این راستا راه‌اندازی مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف شهر برای کنترل آلایندگی خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا امروز شاهد افتتاح نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی و دوگانه سوز و موتورسیکلت در خیابان زینبیه و دومین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در منطقه شفق هستیم که امیدواریم این راه‌اندازی این مراکز گام مهمی در راستای کاهش مشکلات شهر اصفهان از جمله آلودگی هوا باشد.

عبداللهی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری در راستای مدیریت تردد خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳ در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد، افزود: این سازمان که جوان‌ترین سازمان شهرداری اصفهان محسوب می‌شود، وظایف مختلفی بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی جهت هماهنگی بار درون‌شهری و اعمال مدیریت و نظارت بر امور توقف‌گاه‌ها، باراندازها و پایانه‌ها، ساماندهی حمل‌ونقل بار درون‌شهری و تهیه و تدوین نرخ‌نامه حمل‌ونقل بار طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سازمان تلاش خود را در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل کالا و بار در شهر از طریق مطالعه، برنامه‌ریزی، آموزش، نظارت، هماهنگی و مدیریت در حمل‌ونقل کالا و بار جهت جابه‌جایی ایمن، مناسب و سریع طبق تعاریف قانونی به‌کار بسته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری، کارآمدی برای تحقق جابه‌جایی ایمن، مناسب و سریع بار و کالا در شهر با به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی است؛ شیوه‌نامه این سازمان، در بین شیوه‌نامه‌های کلان شهرها برتر شناخته شده است و از این بابت به طور مکرر با دیگر شهرداری‌ها انتقال تجربه داریم.

وی با بیان اینکه با پلیس راهور و مجموعه‌های انتظامی همکاری تنگاتنگی داریم، اظهار کرد: ستاد مرکز معاینه فنی نیز زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کند، صدور پروانه، پروانه اشتغال حوزه ایمنی حمل بار، صدور مجوز تردد ناوگان بار درون شهری نیز جز فعالیت‌های این سازمان است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی سازمان نیز اقدامات مؤثری را آغاز کردیم که به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: در این راستا ناوگان بار به صورت هوشمند توسط دوربین‌های مستقر در شهر کنترل خواهد شد، بر این اساس نخستین کلان‌شهر کشور خواهیم بود که در حوزه کنترل بار هوشمند با نام «محدودیت زمانی و مکانی» اقدام می‌کنیم.

کجانی مطرح کرد: حمایت خیران از احداث مرکز معاینه فنی منطقه ۱۴

محمدرضا کجانی، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان نیز در این آئین اظهار کرد: دو خیریه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان در کشور وجود دارد که به ترتیب فعالیت آن‌ها آزادسازی زندانیان و حمایت از خانواده آن‌ها است.

وی ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان که سهم مشارکت ۴۰ درصدی خود را برای ساخت این مرکز به انجمن واگذار کرده است، افزود: مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک منطقه ۱۴ با هزینه پنج میلیارد تومان که از سوی خیران تأمین شده است، به بهره‌برداری رسید.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان با بیان اینکه خانواده زندانیان بسیار مظلوم هستند، تصریح کرد: این مرکز در کنار حمایت از خانواده زندانیان کمک شایانی به کاهش آلودگی هوای شهر می‌کند، زیرا موتورسیکلت‌ها سهم زیادی در آلودگی هوای شهر دارد.

روحانی: خرید ۲۸۵ اتوبوس برای اصفهان / شرمنده مردم نیستیم

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در مراسم رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها باید در چهار سال فعالیت مدیریت شهری سالانه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان افزوده می‌شد اما در طول چهار سال مدیریت شهر دوره گذشته فقط ۱۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری و به شهر وارد شده است.

وی افزود: به‌دنبال قیاس دوره‌های مدیریت شهری نیستم بلکه از همت و تلاش می‌گوئیم چراکه طی یک سال و نیم گذشته ۱۸۵ دستگاه اتوبوس سهمیه‌ای وارد شهر شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: بخش دیگری از اتوبوس‌ها نیز به قیمت آزاد خریداری شده است، بنابراین در مجموع در این دوره مدیریت شهری طی یک سال و نیم گذشته ۲۸۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان فرسوده و خراب اتوبوسرانی فعالیت کل ناوگان شهر را به حداقل رسانده بود اما با خریداری این تعداد دستگاه خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش می‌یابد، در این راستا دیگر از رویارویی با مردم شرمنده نیستیم.

روحانی تاکید کرد: با افزودن ۸۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان، تراکم داخل اتوبوس‌ها کمتر می‌شود و بر روی سرفاصله حرکت تأثیر دارد، از سویی اتوبوس‌های خریداری شده دارای استاندارد یورو چهار و یورو پنج است که در کاهش آلاینده‌های هوا تأثیر مثبت دارد.

وی افزود: موتور اتوبوس‌های خریداری شده در ایران تولید می‌شود و با افتخار برچسب "ساخت ایران" بر روی آن‌ها نصب شده است.

رسالت: ترافیک ورودی شمال شهر اصفهان کاهش می‌یابد

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان پس از هفت ماه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به صورت مشترک بین مناطق هفت و ۱۲ شهرداری اصفهان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای پروژه از منظر ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی، تصریح کرد: اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان باعث کاهش ترافیک در ورودی شمال شهر، تسهیل تردد وسایل نقلیه سنگین و پیشگیری از بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه جلب رضایت شهروندان، مقدمه‌ای بر کسب رضایت حق تعالی قلمداد می‌شود، گفت: این پروژه به طول دو هزار متر و عرض ۱۵ متر احداث شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در مسیر کریدور شمال_جنوب و بالعکس قرار دارد، افزود: در این راستا مدیریت جریان ترافیک باید به صورت مدون و سازمان یافته با استفاده از ظرفیت‌هایی باشد که می‌تواند حمل‌ونقل ایمن و روان را به وجود آورد، امروز نیز با تمهیداتی که برای آن پیش‌بینی شده است، بار ترافیک سنگینی از شمال شهر اصفهان دور و مسیر ایمن‌تر جهت تردد وسایل سنگین جایگزین شد.

رسالت با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل عبور و مرور این پروژه پیش از این بهره‌برداری رسیده بود، اما امروز به صورت رسمی افتتاح شد، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه مسافران و شهروندانی که قصد ورود به شهر اصفهان را ندارند به راحتی به سمت چپ پل، باغ فدک و شرق شهر در ایمنی کامل حرکت می‌کنند، در حالی که در گذشته شاهد حوادث و تصادفات زیادی در این مسیر به شکل قبلی بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گیری ستاد هدایت و راهنمایی مسافران نوروزی جنب این نقطه شهری و سردرگمی در رسیدن به ستاد اسکان باغ فدک، با اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان این مشکل رفع شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: سال آینده در منطقه ۱۲ شهرداری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و مشارکتی افتتاح خواهد شد.

شاطوری: اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان ترافیک را کاهش می‌دهد

علی‌اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در آئین بهره‌برداری از پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان اظهار کرد: این پروژه به‌منظور تأمین امنیت جانی سرنشینان خودروها و روان‌سازی ترافیک اجرایی شده است. در گذشته با توجه به اینکه مسیر به دوراهی منتهی می‌شد و شیب غیراستانداردی داشت، باعث تصادف خودروها می‌شد یا در بارندگی‌ها شاهد واژگونی خودروها بودیم.

وی ضمن قدردانی از شهرداری‌های مناطق ۱۲ و هشت برای همکاری و مشارکت در اجرای پروژه افزود: زمانی که این پروژه اجرا می‌شد، هیچ مانع و ترافیکی برای مسیر ایجاد نشد و به میزان کمی رانندگان را وادار به تغییر مسیر کرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: اجرای این پروژه منجر به بهبود وضعیت رفت‌وآمد خودروها در این محدوده، کاهش ترافیک و ارتقای ایمنی شود.

شاطوری گفت: برای روان‌تر شدن تردد در این مسیر اقداماتی همچون تعریض و اصلاح هندسی نیز انجام شده است.

حق‌شناس مطرح کرد: فعالیت ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تا پایان فعالیت مدیریت شهری ششم

حسین حق شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: اولویت نخست مدیریت شهر و شورا بهبود حمل‌ونقل شهر محسوب می‌شود در این راستا نقطه اتصال همه افتتاحیه‌های امروز از راه اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک تا رونمایی از ۸۱ اتوبوس جدید کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا در همه حوزه‌ها شاهد رکود بودیم از جمله در حوزه حمل‌ونقل همگانی شهری که در دوره جدید مدیریت شهر در دست جبران است، افزود: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک سیاست‌های خود را در چهار حوزه اجرایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر تدوین کرده است که رونمایی‌های امروز بخشی از آن را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست این سیاست‌ها بهبود حمل‌ونقل همگانی است که در قالب توسعه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی تحقق می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱ اتوبوس جدید با حمایت دولت از حمل‌ونقل همگانی کلان‌شهرها که بودجه آن با مشارکت شهرداری‌ها و دولت تأمین و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد، لذا امیدواریم مشکلات مردم در استفاده از اتوبوس و زیاد بودن سرفاصله‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می‌شود، در این راستا طبق افق ترسیم شده در پایان فعالیت مدیریت شهری باید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم.

حق‌شناس سیاست دوم این معاونت را حمل‌ونقل پاک دانست و گفت: توسعه مراکز معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت، توسعه بستر استفاده از دوچرخه و موتور، خودرو و اتوبوس‌های برقی در این راستا انجام می‌شود، بر این اساس با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان از سال آینده در این بخش شاهد تحولات در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه رفع گلوگاه‌ها و مشکلات ترافیکی سطح شهر یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت شهری در این حوزه است، افزود: پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان یکی از اقدامات در این راستا است، چراکه این نقطه یکی از نقاط حادثه‌خیز اصفهان بود که مشکلات ترافیکی بسیاری داشت و خودروهای سنگین در آن تردد می‌کردند، البته با هدایت مسیر و اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار فرزانگان در جاده فرودگاه که در دست انجام است، این مسیر تکمیل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه دیگر شاهد ورود خودروهای سنگین در بلوار کاوه و خودروهایی که قصد دور زدن اصفهان را دارند، نخواهیم بود.

وی سیاست چهارم در این حوزه را مدیریت تقاضای سفر دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا سیاست تغییر ساعات اداری، دورکاری و سفرهای مجازی طراحی شده است، البته برنامه آینده ما اجرای طرح محدودیت ورود به مرکز شهر با مدیریت قیمت‌گذاری پارکینگ و محدوده خواهد بود، تمام این اقدامات افق روشنی را پیش روی ما با کاهش آلودگی و ترافیک ترسیم می‌کند.

کریمی خبر داد: افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح کاظمی آشتیانی در سال ۱۴۰۲

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در آئین بهره‌برداری از نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک با اشاره به اق دامات و برنامه‌های این منطقه در یک سال گذشته اظهار کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که در شمال شهر اصفهان در حال رقم خوردن است و در رفع گره بزرگ ترافیک شهری در این منطقه تأثیر بسزایی دارد، احداث تقاطع شهدای ورزشکار است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین در ادامه آن تقاطع غیر همسطح کاظمی آشتیانی با مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان تا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد و بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی شمال شهر با افتتاح این پروژه رفع می‌شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در محله محروم حصه شمالی تصریح کرد: حصه شمالی در منطقه ۱۴ بر اساس تمام شاخصه‌ها محروم‌ترین نقطه شهر اصفهان محسوب می‌شود که در این راستا اقدامات خوبی را پیش بینی و در حال اجرا داریم.

وی با بیان اینکه مسائل حصه ذیل سه کلان مؤلفه شامل هویت، امنیت و فرهنگ تعریف شده است، خاطرنشان کرد: منطقه حصه شمالی محلی برای ته نشین شدن تمام نازیبایی‌های شهر است که برای از بین بردن آن باید به این منطقه هویت ببخشیم. بر این اساس ۲۵ هزار متر پلاستر، ۱۵ هزار متر دیوارنگاری انجام شده است در واقع و دومین دیوارنگاره کشور را در این منطقه انجام داده‌ایم.

کریمی اضافه کرد: نورپردازی‌های متعدد، احداث پاتوق‌های فرهنگی و مذهبی، اصلاح معابر و تکمیل آنها و همچنین ساماندهی حوزه حمل و نقل در راستای رفع محرومیت حصه شمالی انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در عرصه تفریحی نیز در منطقه حصه، ایجاد بازیکده تخصصی مادر و کودک در دست احداث است که تا اوایل سال آینده نیز تجهیز و افتتاح می‌شود، افزود: ذیل کلان مؤلفه‌های امنیت در منطقه حصه اقدام به احداث و استقرار یک کلانتری با هماهنگی نیروی انتظامی خواهیم کرد که کلنگ‌زنی آن به‌زودی به زمین زده خواهد شد.

کد خبر 644596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.