برگزاری کنسرت داوود آزاد به نفع زلزله‌زدگان خوی

 کنسرت داوود آزاد با همراهی گروه هامون به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، کنسرت داوود آزاد با همراهی گروه هامون به سرپرستی و نوازندگی تار مازیار قره قوچ، جمعه نوزدهم اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار پتروشیمی تبریز اجرا خواهد شد.

هم‌نوازان امین عطایی (تنبک)، رسا خداویردیلو (کمانچه)، امید محرم‌زاده (نی)، هادی صالح‌زاده (دف) و مجتبی محمدزاده (تارباس) و آهنگساز این کنسرت داوود آزاد هستند.

قیمت بلیت کنسرت ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و عوائد آن به زلزله‌زدگان شهر خوی تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، داوود آزاد خواننده موسیقی سنتی، آهنگساز و نوازنده سازهای تار، سه‌تار، عود، رباب، تنبور و دف متولد ۱۳۴۲ در ارومیه است.

وی فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به طور خودآموز آغاز کرد و از بهمن‌ماه سال ۱۳۶۲ به صورت رسمی به تدریس تار و سه‌تار در تبریز پرداخت. آزاد از همان ابتدای فعالیت، همت خود را در جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی ازجمله تار بیگجه‌خانی، تار مرتضی نی داوود، تار آقاحسینقلی، سه تار سعید هرمزی، آواز طاهرزاده و آواز اقبال آذر گذاشت.

این هنرمند بیش از ۳۰۰ اجرا در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، هند و استرالیا داشته است.

آلبوم‌های «مکتب تار تبریز» یادواره بیگجه‌خانی، «آی ایشیقی» قطعات آذری با تار ایرانی، «در بهار امید» تصنیف‌نوازی سنتی، «به یاد هرمزی» یادواره سعید هرمزی، «دیوان شمس و باخ» و «مست از او»، «طرب»، «بی‌نشان»، «سفر»، «دست نشان» از تک‌آهنگ‌های آزاد است.

گفتنی است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هشتم بهمن‌ماه شهر خوی در آذربایجان‌غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از چند زمین لرزه اخیر این منطقه بود.

زلزله هشتم بهمن‌ماه شهر خوی، بیش از یک‌هزار مصدوم و سه نفر فوتی داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 644588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.