غرس بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: امسال همزمان با روز درختکاری پویش یک میلیارد نهال در کشور اجرا و بیش از ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در سطح شهرکرد غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ در جلسه آماده‌سازی شهر در روز درختکاری اظهار کرد: ترویج فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهر دارد.

وی افزود: امسال همزمان با روز درختکاری پویش یک میلیارد نهال در کشور اجرا و بیش از ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در سطح شهرکرد غرس می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: سولدره، تپه جهاد بلوار فرهنگ، بلوار امام علی (ع) منظریه، تپه نورالشهدای منظریه، چهارراه ایرانسل منظریه، پارک تهلیجان و پارک‌های محله‌ای که قابلیت افزایش درختکاری دارد به عنوان مکان‌های کاشت درختان مشخص شده است.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهر، ایجاد فضای سبز مطلوب و جلوگیری از فرسایش خاک دارد، خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت و همراهی همه شهروندان طبیعت‌دوست شاهد حفظ منابع طبیعی و توسعه روزافزون فضای سبز باشیم.

وی اضافه کرد: پانزدهم اسفند، روز درختکاری نام‌گذاری شده است، در این روز نهال‌های جوان در فضای سبز شهر کاشت می‌شوند تا به درختانی نیرومند و سرسبز تبدیل شوند و گامی جهت آبادانی کشور برداشته شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد هویت‌بخشی به سیما و منظر شهر و ارتقای نشاط و شادابی عمومی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌های روشنایی هنگام شب جلوه مطلوبی به شهر می‌بخشد و موجب پویایی، رونق، آسایش و امنیت بیشتر در شهر می‌شود؛ لذا از شهروندان می‌خواهیم در حفظ سیستم‌های روشنایی کوشا باشند.

هاشمی تاکید کرد: هر ساله ضوابط اداره استاندارد به‌روز و آئین‌نامه‌های جدیدی در خصوص استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها تدوین می‌شود. لازم است طبق ضوابط هر ساله زمین بازی و تجهیزات موجود تخریب و مجدد بازسازی شود؛ بنابراین باید تعاملی میان مجموعه مدیریت شهری و اداره کل استاندارد برقرار و ضوابط و شرایط استاندارد پایدارتر شود.

وی گفت: ایجاد جلوه‌های ویژه با استفاده از نور در شب و زنده نگه‌داشتن فضاهای شهری از موضوعات مهمی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد افزود: با دستور شهردار شهرکرد، عملیات حذف زواید فیزیکی شامل پایه‌های چراغ برق فرسوده و فونداسیون‌های اضافی از سطح میدان‌های شهر در حال انجام است.

هاشمی اظهار کرد: این عملیات با هماهنگی کارشناسان مناطق و نواحی در میدان‌های قمر بنی‌هاشم (ع)، فردوسی، معلم، قدس، انقلاب و امام حسین (ع) انجام شده است و تا حذف کامل این‌گونه زوائد ادامه دارد.

کد خبر 644582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.