سفیر ایران خواستار لغو فوری و کامل تحریم‌های غیرموجه علیه سوریه شد

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه زلزله ویرانگر اخیر در سوریه وضعیت وخیم بشردوستانه این کشور را تشدید کرده است، خواستار لغو فوری، کامل و بدون قید و شرط تحریم‌های غیرموجه علیه دمشق و افزایش کمک های بشردوستانه شد.

به گزارش ایمنا، امیرسعید ایروانی روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد سوریه اظهار کرد: زلزله ویرانگر اخیر در سوریه وضعیت وخیم بشردوستانه این کشور را تشدید کرده است، ساختارها و خدمات اولیه فروپاشیده و به شدت بر توانایی مردم برای برآوردن نیازهای اولیه خود تأثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: با توجه به وخامت وضعیت، کمک‌های بشردوستانه باید افزایش یابد و به شیوه‌ای بی‌طرفانه و بدون تبعیض، بدون سیاست زدگی یا مشروط سازی ارائه شود تا اطمینان حاصل شود که آسیب‌پذیرترین افراد کمک‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران یکی از اولین کشورهایی بود که با ارسال کمک‌های بشردوستانه به درخواست‌های بشردوستانه ترکیه و سوریه پاسخ مثبت داد و ما با تمام توان به مردم آسیب‌دیده از زلزله ویرانگر در شرایط سخت کمک خواهیم کرد

ایروانی افزود: برای توجه مؤثرتر به بحران انسانی کنونی سوریه، جامعه بین‌المللی باید بر رفع کامل تحریم‌های غیرانسانی علیه مردم سوریه تمرکز کند. معافیت‌های اخیر برای کمک‌های بشردوستانه کافی نیست و تنها تلاشی برای ایجاد نگرانی است.

وی ادامه داد: اقدامات قهری یکجانبه، که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است، دسترسی مردم سوریه به نیازهای خود را دشوارتر کرده و توانایی نهادهای دولتی را برای ارائه خدمات اولیه و بهبود استانداردهای زندگی محدود کرده است. بنابراین، اظهار همبستگی بدون انجام اقدامات مشخص کافی نیست. ما خواستار لغو فوری، کامل و بدون قید و شرط این تحریم‌های غیرموجه هستیم.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

کد خبر 644556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.