تولید و پرورش انواع گل‌ و درخت در گلخانه‌های سازمان فضای سبز شهرداری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: تولید و پرورش انواع گل در گلخانه‌های سازمان تا مرز خودکفایی ادامه دارد.

احمد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این سازمان در راستای خودکفایی در تولید انواع گل، درختان میوه و داروهای گیاهی و کاهش هزینه‌های سازمان، عملیات تولید و پرورش گل‌های فصلی و دائمی را در گلخانه‌های این سازمان جهت آماده‌سازی برای کاشت در سال آینده در دستور کار دارد، به نحوی که در حال حاضر در زمینه انواع گل رز و درختانی مانند توت خودکفا هستیم.

وی افزود: در گلخانه این سازمان انواع گل و درخت با هدف کاشت در میدان‌ها، پارک‌ها و بلوارهای مناطق سه‌گانه شهر و ایجاد زیبایی بصری تولید می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: رز هفت رنگ، رز معمولی، به ژاپنی، پیچ امین‌الدوله، رز ساناز، گل ختمی، توری، پیچ اناری، انجیر، چنار و توت از گونه‌های تولیدی در گلخانه‌های سازمان است.

بیرانوند از کاشت درختان سنجد برای نخستین بار در حاشیه سه رودخانه این شهر خبر داد و تصریح کرد: درخت سنجد یکی از معدود درختانی است که تا پنج ماه گل‌دهی دارد و بسیار معطر است؛ لذا این درخت برای کاشت در سه دریاچه کیو، شاپوری و بهشت که ممکن است بر اثر ماندگی آب، بوی نامطبوعی داشته باشد، در نظر گرفته شده است.

بیرانوند اضافه کرد: پس از عملیات کاشت در این سه نقطه، شهروندان در نقاط دیگر شهر نیز از عطر مطبوع درختان سنجد در کنار دریاچه‌های شهر بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 644499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.