جای خالی شهرداری در تصمیم‌گیری‌ها / شهرداری اختیار عمل ندارد

شهردار زنجان با بیان اینکه بعضی تصمیمات در شهر بدون نظر مدیریت شهری اتخاذ می‌شود، گفت: شهرداران از قدرت لازم برای اداره شهر برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروز فر در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به تعلیق طرح شورای ترافیک طی روز گذشته، اظهار کرد: اگر در قوانین کشور تجدید نظر نکنیم، شاهد مشکلات این چنینی خواهیم بود.

وی افزود: اگر قرار است شهرداری مسئولیتی در شهر داشته باشد باید اختیار عمل نیز داشته باشد، نباید در جایی که تکلیف است مسئولیت را به شهرداری محول کنیم و هر جا صحبت از تصمیم‌گیری بود شاهد جای خالی شهرداری باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداران از قدرت لازم برای اداره شهر برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: قطعه‌ای مخصوص والدین شهدا در آرامستان در نظر گرفته شده است؛ وضعیت آرامستان در مقایسه با سال گذشته بسیار مناسب‌تر است و شاهد احداث فضاهای جدید، کف‌سازی و احداث فضاهای فرهنگی هستیم.

فیروزفر با بیان اینکه آرامستان زنجان رتبه نخست را در سطح کشور دارد، تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات تنها هدف مدیریت شهری تسهیل فرآیندها است و سامانه معراج نیز در همین راستا ایجاد شده است.

وی از افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان که شامل باغ‌راه‌های غربی و شرقی، باغ آستانه و ذوالفقاری در نیمه شعبان خبر داد و اضافه کرد: فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شانزدهم اسفندماه با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و فازهای بعدی پروژه نیز به ترتیب اولویت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تأمین مصالح، نیروی پیمانکار و نوسانات قیمت کارهای شهرداری را به هم ریخته است گفت: به دنبال تثبیت پروژه‌ها هستیم و به دلیل نوسان قیمت‌ها افراد نمی‌توانند در شرایط ثبات وارد معامله با شهرداری شوند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه روند اجرایی دو پروژه گذر ملت و اشراق در دست اجرا است، ادامه داد: گذر ملت امسال و گذر اشراق سال بعد به بهره. برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای الکترونیکی کردن خدمات، گفت: سامانه شهروندسپاری، صدور پروانه به صورت الکترونیک، سامانه معراج، سامانه مهار آتش‌نشانی، سامانه شفافیت و اتاق شیشه در این راستا انجام شده است.

شهردار زنجان تکمیل ۲۵ کیلومتر فیبر نوری و سامانه رصد مطالبات شهروندان را از تعهدات شهرداری در قبال شهروندان دانست و افزود: بسیاری از حفاری‌های سطح شهر هنوز ترمیم نشده است و با وجود اینکه شهرداری در این خصوص مسئولیتی ندارد، اما آمادگی لازم برای آسفالت‌ریزی وجود دارد.

فیروزفر ادامه داد: آسفالت مورد نیاز خریداری شده است، چراکه مردم زنجان لایق این نیستند که نوروز را در گل و لای سپری کنند.

کد خبر 644497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.