۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
عوامل موفق شدن شهرها چیست؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان چهارمحال و بختیاری از عوامل موفق نشدن شهر می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد موسوی امروز _ سه‌شنبه نهم اسفند_ در جلسه با رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به چهار عامل موفق نشدن شهرها شامل اقتصاد، محیط زیست، بهداشت و سلامت و آسیب‌های اجتماعی و جرایم، اظهار کرد: ایده‌های ذهنی اگر بیان شود عملی می‌شود، بنابراین باید اجازه داد فرهنگ کار کند و نباید شعارها ناشی از عوام‌زدگی باشد به عنوان مثال کارخانه‌ای مانند فولاد در سفید دشت مستقر شد، اما شاید فقط ۱۰۰ نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری در آن به‌کارگیری شدند.

وی افزود: فعال‌سازی تلفن خدمات شهری شهرداری، جذب و انعطاف بودجه به سمت تجهیز لوازم پارک‌ها، اتخاذ مصوبه در خصوص عدم نگهداری دام در شهر، ساماندهی خانه‌های متروکه، برگزاری اردوهای دیداری جهت اعضای شورا به عنوان ایده‌هایی است که باید از سوی شوراهای اسلامی پیگیری بیشتری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آموزش‌های مورد نیاز شوراهای اسلامی با عنوان نگرش نوین در امور شهری، امور مالی، امور حقوقی و قضائی، امور املاک، ترافیک تصادفات، اقتصاد و معیشت و محیط زیست و بهداشت باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی افزود: شوراهای اسلامی ابزار دست رأی دهندگان خود نشوند که این خود بزرگترین آسیب است، به خاطر یک طایفه یا یک شخص مانع توسعه شهر نشوید، چراکه زیان‌بارترین کسی خواهد شد که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد.

موسوی تاکید کرد: آشنایی اعضای شورای اسلامی شهر با نحوه مطلوب مدیریت شهری و نقش مردم در آن جهت زمینه‌سازی هرچه بهتر برای مدیریت شهری در استان می‌شود.

وی ادامه داد: نافی نقش اقتصاد در استحکام بنیان خانواده نیستیم، اما اگر قرار بود اقتصاد حرف اول را بزند، مردم شمال تهران باید محکم‌ترین خانواده را می‌داشتند و در مناطق محروم بیشترین طلاق را ثبت کنیم، امروز بسیاری از زوج‌ها که زندگی آنها به سمت طلاق کشیده می‌شود، مشکل مالی ندارند، بلکه سبک و سیاق زندگی‌ها آن چیزی که باید باشد، نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در انتقال ارزش‌ها به فرزندانمان موفق نبوده‌ایم، گفت: یک دلیل آن است که روش تربیت فرزندان را متناسب با عصر حاضر به‌روزرسانی نکرده‌ایم و دائم مشغول مقایسه فرزندان خود با قدیمی‌ها هستیم که این صحیح نیست، امام علی (ع) در حدیثی با این مضمون فرمودند که فرزندت را برای فردا تربیت کن.

به گزارش ایمنا، در این نشست مسائل مربوط به مدیریت شهری، نقش مردم در مدیریت شهری، نمونه‌های موفق اجتماعی شهری و مدیریت و همچنین نحوه برخورد مسئولان و شورای اسلامی شهر با آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 644482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.