کار حفاظت و اطلاعات مبتنی بر امور پیشگیرانه است

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کار حفاظت و اطلاعات در بدو امر مبتنی بر امور پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _سه‌شنبه نهم اسفند _ در نشست با معاونت حفاظت و اطلاعات دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بعضی از وظایف حفاظت و اطلاعات دادگستری اظهار کرد: حفاظت و اطلاعات اقدامات متعددی را در حوزه نظارت برعهده دارد که این اقدامات سه بخش اداری، قضائی و مراجعان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: کار حفاظت و اطلاعات در بدو امر بر امور پیشگیرانه مبتنی است و در این مقوله اصل بر آموزش و آگاه‌سازی کارکنان قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری یکی از وظایف حفاظت و اطلاعات را ایجاد جوی آرام برای کارکنان دانست و گفت: به سرانجام رساندن امور و پیشبرد اهداف سازمانی نیازمند سلامت روح و روان و فعالیت در فضایی آرام و صمیمانه است.

وی تصریح کرد: آرامش خاطری که در کارمندان ایجاد می‌شود، موجب ارتقای سطح اطمینان بخشی بین کارکنان می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه کار حفاظت و اطلاعات شناسایی افراد خاطی و متخلف نیست، خاطرنشان کرد: کارکنان حفاظت و اطلاعات باید ضمن اشراف بر امور سازمانی، نیروهای پاک، خدوم و ارزشی را شناسایی و جهت تقدیر و تشویق به مراجع ذی‌ربط معرفی کنند.

وی یکی دیگر از وظایف مهم حفاظت و اطلاعات را شناسایی افراد سودجو و کارچاق‌کن و جلوگیری از نفوذ آنها در پرونده‌ها دانست و گفت: گاهی ممکن است پرونده‌ای با ارزش مالی بسیار بالا زیر دست یک قاضی قرار داشته باشد، لذا باید زمینه‌ای را فراهم کند تا آن قاضی با آرامش خاطر و با بی‌طرفی کامل نظر خود را اعلام کند.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اینکه در برهه کنونی دستگاه قضائی مورد آماج حملات دشمنان و بدخواهان نظام است، اضافه کرد: مجموعه پاک‌دستی که اکنون در درون قوه به دست آمده حاصل اقدامات صورت گرفته در حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است و اگر بخواهیم این مجموعه حفظ شود باید حفاظت و اطلاعات را تقویت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت معیشت کارکنان دستگاه قضائی افزود: توجه به وضعیت معیشت کارکنان نقشی اثرگذار در پیشبرد اهداف سازمانی دارد، لذا با توجه به حجم انبوه پرونده در دستگاه قضا و وضعیت درآمد باید فکری برای مشکلات معیشتی قضات و کارمندان شود.

بهرامی تصریح کرد: توجه به این امر موجب می‌شود تا سرمایه‌های انسانی در درون دستگاه قضائی حفظ شود و از برخی لغزش‌ها نیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از حوزه‌های قضائی استان خاطرنشان کرد: مجموعه بازرسی‌هایی که توسط دیوان عالی کشور، دادسرای انتظامی قضات و مراجع عالی قوه قضائیه در سطح استان صورت گرفت نشان داد که قاطبه قضات و کارمندان ما پاک دست و پاک دامن هستند و همه ما باید تلاش کنیم که این دست‌های پاک آسیب نبینند.

کد خبر 644476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.