سمینار آموزشی متاورس و کابردهای آن در اصفهان برگزار خواهد شد

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان از برگزاری سمینار آموزشی متاورس و کابردهای آن با همکاری خانه نوآوری اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان سیزدهم اسفند سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سیدحمیدرضا ابطحی اظهار کرد: متاورس پدیده‌ای نوظهور است که با وجود گذشت بیش از چند دهه قدمت این واژه، به تازگی مفهومی عملیاتی به خود گرفته که به گفته کارشناسان قرار است تحولی عظیم در نحوه زندگی ما ایجاد کند.

وی افزود: متاورس، همگرایی زندگی فیزیکی و دیجیتالی بوده که با پیشرفت در اتصال به اینترنت و بلاک‌چین ایجاد شده است؛ این نقطه اوج تمام رویاپردازی‌های علمی تخیلی انسان‌ها است.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر متاورس به عنوان یک جهان مجازی قلمداد می‌شود که تمام جنبه‌های فناوری‌های دیجیتال شامل ویدئوکنفرانس، بازی‌های ویدئویی، فروش محصولات و خدمات (تجارت الکترونیک)، واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی، آموزش و پخش‌های زنده را با هم ترکیب می‌کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال دادگاهی در کلمبیا به‌تازگی جلسه محاکمه خود را در متاورس برگزار کرده است که در این جلسه دوساعته شرکت‌کنندگان نیز در یک دادگاه مجازی با آواتار خود حاضر شده‌اند؛ میزبان این جلسه پلتفرم «Horizon Workrooms» شرکت مِتا بوده است و یکی از اولین دادگاه‌های جهان محسوب می‌شود که در متاورس برگزار شده است.

ابطحی گفت: در بستر این فناوری همچون بسیاری از حوزه‌های نوظهور افرادی هستند که با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و ناشناخته بودن فناوری، به کلاهبرداری می‌پردازند و مردم را نسبت به موضوعات و فناوری‌های جدید بدبین می‌کنند.

وی اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به عنوان متولی حوزه فناوری اطلاعات در شهرداری و با توجه به مسئولیت اجتماعی که برای خویش قائل است، در نظر دارد با همکاری خانه نوآوری اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد و دانشگاه‌ها، سمیناری را برای آشنایی عامه مردم با مفهوم بلاک‌چین، وب ۳، رمز ارز، متاورس و NFT روز شنبه ، سیزدهم اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۰۰ در محل سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار کند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر و لینک ثبت‌نام رایگان این سمینار به آدرس ict.isfahan.ir/metaverse مراجعه کنند ، همچنین در پایان همایش گواهی‌نامه رسمی شرکت در این سمینار برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

سمینار آموزشی متاورس و کابردهای آن در اصفهان برگزار خواهد شد

کد خبر 644459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.