کاشت بیش از ۱۷۱ هزار گلدان گل‌ بهاری در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نقش فضای سبز و گل‌های فصلی را در ارتقای شادی و نشاط شهروندان انکارناپذیر دانست و گفت: باغچه‌های گل فصل منطقه با کاشت ۱۷۱ هزار و ۹۱۰ گلدان از انواع گل‌های بهاری در حال آماده‌سازی برای استقبال از بهار است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: کاشت گل و گیاه به عنوان زیباترین عنصر هستی، نه‌تنها در شهرها و منازل عامل زیبایی محیط است، بلکه عطر دلپذیر و زیبایی متعلق به آن می‌تواند انسان را به تفکر درباره عظمت پروردگار وادار کند.

وی افزود: عملیات کاشت بهاره گل و گیاه با هدف طراوت بخشیدن به محیط شهری، چشم‌انداز زیبا و دلنشین در آستانه زنده شدن بهار طبیعت و استقبال از نوروز ۱۴۰۲ در سطح منطقه ۹ در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نقش فضای سبز و گل‌های فصلی را در ارتقای شادی و نشاط شهروندان انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: مساحت باغچه‌های گل فصلی منطقه، ۱۰ هزار و ۵۲۶ متر مربع است که با ۱۷۱ هزار و ۹۱۰ گلدان از انواع گل‌های بهاری شامل همیشه‌بهار، سنبل، اطلسی، پامچال، آلاله، مروارید، بنفشه، حنایی و لاله در حال آماده‌سازی برای استقبال از بهار است.

وی افزود: در راستای ایجاد فضایی دلپذیر، زیبا و باطراوت برای ورود میهمانان نوروزی و استفاده شهروندان منطقه، ۷۰ فلاورباکس و ۱۰ المان با طرح‌های متنوع در میادین اصلی، سایر معابر و بوستان‌های سطح منطقه در حال آماده‌سازی و کاشت است‌.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: همزمان با طرح گلکاری بهاره و ایجاد نشاط اجتماعی، واحد فضای سبز منطقه ۹ در حال آماده‌سازی باغچه‌های گل دائم به مساحت ۹۴ هزار و ۶۵۷ متر مربع با گل‌هایی با نیاز آبی کم است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۸۴ متر مربع از مساحت باغچه‌های سطح منطقه به کاشت گل رز اختصاص دارد، افزود: کاشت گل و گیاه از عوامل مهم در محیط زیست به‌شمار می‌رود و نقش مهمی در سلامت این محیط برای زندگی مردم ایفا می‌کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: به‌منظور استقبال از بهار طبیعت و فراهم کردن زیبایی بصری در منظر شهری، آراستگی و پاکیزگی فضای سبز سطح پارک‌ها، بلوارها، میادین و بسترهای فضای سبز معابر اصلی با تلاش نیروهای اداره خدمات شهری و فضای سبز منطقه بدون وقفه در حال انجام است.

کد خبر 644446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.