مشاور طرح جامع شهر اصفهان تا پایان امسال انتخاب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به تأکیدات استاندار، اداره کل راه‌وشهرسازی و مدیریت شهری اصفهان، مقرر شد این اداره کل تا پایان سال‌جاری نسبت به انتخاب مشاور برای طرح جامع شهر اقدام کند تا این طرح به‌صورت برنامه‌محور در زمان کوتاه تهیه شود و ملاک طرح‌های توسعه آینده نصف‌جهان باشد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه از تاریخ تصویب طرح جامع شهر اصفهان سال‌های زیادی گذشته است، این طرح به‌صورت عملی اعتبار نداشت، از این‌رو سال ۱۳۹۶ بین مجموعه مدیریت شهری و اداره کل راه‌وشهرسازی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا بازنگری طرح جامع انجام شود.

وی افزود: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر، تلاش زیادی شد و مرحله نخست با عنوان «گزارش شناخت» تهیه شد و به تصویب مراجع ذی‌ربط رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در انتخاب مشاور و ادامه تهیه طرح جامع شهر به‌دلیل تأمین اعتبار از سوی دولت و دیگر مشکلات، حدود یک‌سال‌ونیم تأخیر به‌وجود آمد و با توجه به نیاز مبرم و تأکیدات استاندار، اداره کل راه‌وشهرسازی و مدیریت شهری، مقرر شد این اداره کل تا پایان سال جاری نسبت به انتخاب مشاور اقدام کند تا این طرح به‌صورت برنامه‌محور در زمان کوتاه تهیه شود و ملاک طرح‌های توسعه آینده نصف‌جهان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به هویت و پیشینه تاریخی شهر اصفهان، نمی‌توان بدون طرح جامع برای توسعه آن تصمیم‌گیری کرد، لذا از تمام مسئولان مربوطه درخواست داریم در فرایند تدوین و تهیه این طرح جامع تسریع و طبق زمان‌بندی، برای آن مشاور انتخاب شود.

نورصالحی با بیان اینکه مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان این اهتمام را داشتند و تلاش می‌کنند که تا پایان سال جاری مشاور طرح جامع شهر اصفهان را انتخاب کنند، گفت: امیدواریم مشاوری درخور نصف‌جهان انتخاب شود تا طرح مناسبی برای توسعه حداقل ۲۰ سال آینده با در نظر گرفتن نیازهای شهر، ویژگی‌های تاریخ، رویکرد گردشگری و حذف صنایع آلاینده تهیه شود.

کد خبر 644438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.