ارتقای منزلت حرفه‌ای اصناف با آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را برای فعالیت در مشاغل خود آماده‌تر کرده و کارایی و توانایی آنها در انجام هرچه بهتر حرفه‌ای که در آن مشغول هستند را افزایش می‌دهد از این رو تلاش شده ارتباط بین اصناف و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان را تقویت کنیم.

علیرضا ملک‌پور در حاشیه همایش آموزشی اعضا اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان که در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شهرداری زرین‌شهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا یکی از عوامل توسعه اقتصادی و اجتماعی را، تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را برای فعالیت در مشاغل خود آماده‌تر کرده و کارایی و توانایی آنان در انجام هرچه بهتر حرفه‌ای که در آن مشغول هستند را افزایش می‌دهد، از این رو تلاش شده ارتباط بین اصناف و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان را تقویت کنیم.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت شهرهای ایران طی سالیان گذشته شاهد تغییر ماهیت کسب و کار بوده‌ایم به‌گونه‌ای که امروز کسب و کارهای کوچک از جمله شغل آرایشگری به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی شناخته می‌شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه آموزش مهارتی نقش کلیدی را در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار دارد، تصریح کرد: حرفه آرایشگران و پیرایشگران بازار اشتغال خوبی داشته و بر همین اساس قدرت جذب بسیاری از متقاضیان کسب و کار را دارد، اما باید توجه داشت که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از راهکارهای مهم و کلیدی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغلی پایدار و باثبات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه مشاغل و تنوع نیازهای آموزشی بازار کار، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با طیف گسترده‌ای از تقاضاها مواجه است، از این رو در مسیر تدوین برنامه آموزشی و تدارک مؤلفه‌های اصلی برای ارائه خدمات آموزشی گام برداشته و با امضا تفاهمنامه‌های مختلف در تلاش هستیم این مسیر را هموار کنیم.

ملک‌پور با اشاره به اهمیت ارتقای شأن و منزلت حرفه‌ای اصناف و بازاریان، اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تأمین و تربیت مربیان دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت آرایشگری است از این تلاش شده است با مذاکرات صورت گرفته زمینه‌ای فراهم شود تا این رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد واحد لنجان راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری دوره‌های آموزشی و ورکشاپ‌ها پویایی اقتصادی را در بازار کسب و کار اعضا زیرمجموعه اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان شاهد باشیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: کارآموزی در محیط کار واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است و در این طرح، به کارآموزان، آموزش‌های مرتبط شغلی ارائه می‌شود و این موضوع باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد و امیدواریم زمینه لازم برای اجرای این در مجموعه آرایشگران و پیرایشگران نیز به خوبی فراهم شود.

کد خبر 644373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.