جشنواره «خندستان» صدای واقعی زاینده‌رود است

کارگردان نمایش «ما همه مرده‌ایم» گفت: جشنواره خندستان صدای زاینده‌رود است که در قالب نمایش به زاینده‌رود که تاریخ و رگ و ریشه اصفهان است می‌پردازد.

حسین نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه جشنواره «خندستان» صدای واقعی زاینده‌رود است، اظهار کرد: موضوع نمایش خیابانی «ما همه مرده‌ایم» تشییع‌جنازه زاینده‌رود است؛ مردم شهر تصمیم می‌گیرند مرده زاینده‌رود را دفن کنند تا بابت خشک‌بودن آن عذاب نکشند.

وی افزود: هنگام تشییع‌جنازه زاینده‌رود، هر فردی چه شهروند و چه مسئول که در تشییع حضورداشته است درمورد کوتاهی خودش نسبت به نگهداری زاینده‌رود صحبت می‌کند.

کارگردان نمایش «ما همه مرده‌ایم» تصریح کرد: مردمی که در زاینده‌رود زباله ریخته‌اند یا کنار آن قلیان کشیده‌اند، مسئولانی که فقط وعده رسیدگی به زاینده‌رود را داده‌اند و به قول‌هایشان عمل نکرده‌اند، همه و همه درباره کوتاهی‌هایشان نسبت به زاینده‌رود صحبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: درنهایت صدای زاینده‌رود مرده از داخل تابوت به گوش می‌رسد که از همه شاکی است و از حاضران می‌خواهد تا او را به حال خودش رها کنند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: این نمایش تلنگری به مردم و مسئولان در راستای حفظ زاینده‌رود است، زیرا همه مردم در قبال زاینده‌رود مسئول هستند.

وی گفت: زاینده‌رود دغدغه اصلی مردم اصفهان است که در جشنواره خندستان با زبان هنر به آن پرداخته می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: تا دیر نشده باید چاره‌ای برای زاینده‌رود اندیشیده شود، زیرا اگر پل‌ها و فضای اطراف زاینده‌رود و محیط‌زیست آن از بین برود زاینده‌رود هم از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: جشنواره خندستان صدای زاینده‌رود است که در قالب نمایش به زاینده‌رود که تاریخ و رگ و ریشه اصفهان است می‌پردازد.

نصراصفهانی اضافه کرد: در این نمایش مسعود یزدان‌بخش، امین کرمانی، ایمان جلالی، زهرا زارعی، علی محمدی، ایمان ماندگاری، علی محمودی، محمدجواد پاک‌نژاد، امیرحسین جمشیدی و محمدحسین حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: جریان آب در رودخانه زاینده‌رود را نباید یک موضوع محلی دید بلکه اثرات آن بر جامعه، رشد درآمد ناشی از گردشگری، تأمین سلامت محیط‌زیست و ایجاد همدلی و وحدت بین استان‌ها مورد توجه قرارداد.

کد خبر 644328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.