کارگروه عابر پیاده در کمیته فنی شورای ترافیک تشکیل شود

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل کارگروه عابر پیاده ذیل کمیته فنی شورای ترافیک استان را به مسئولان حوزه ترافیک شهر ارائه کرده است.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم‌اندیشی خبرگان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با موضوع توجه به عابرپیاده و تأمین امنیت آن به میزبانی پلیس در محل دانشگاه علمی کاربردی اراک برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه یکی از پیشنهادهایی که از سوی شورای اسلامی شهر اراک در این جلسه مطرح شد، ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی مردم نسبت به مسائل ترافیکی بود که لازمه آن محتواسازی از طریق رسانه‌هایی مانند صداوسیما و ارائه آموزش‌های شهروندی در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش است تا از این طریق بتوان آگاهی از مسائل ترافیکی را در سطح جامعه گسترش داد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این بود که گشت نیروهای پلیس راهور از حالت خودرویی به گشت با موتور سیکلت تبدیل شود تا به جای اینکه چند نفر از نیروها در یک خودرو باشند، بتوانند هر کدام با یک موتور سیکلت در نقاط مختلف سطح شهر پراکنده شوند و با دقت بیشتری مسائل ترافیکی شهر را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش ضریب دقت در گزارش‌های پلیس در زمینه تصادفات و ارائه آمارهای دقیق گفت: چنانچه در این زمینه ظرفیت‌های قانونی لازم وجود داشته باشد، شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر اراک آمادگی حمایت از ساماندهی و هوشمندسازی گزارش‌های پلیس در زمینه‌های ترافیکی را دارند.

غفاری ادامه داد: از آنجا که دستگاه‌های مختلفی در این امر دخیل هستند، پیشنهاد شد کارگروه عابرپیاده ذیل کمیته فنی شورای ترافیک استان مرکزی تشکیل شود تا مباحث مطرح شده در این خصوص قابلیت تصویب و اجرا داشته باشد.

کد خبر 644290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.