آلومینیوم _ سپاهان / راه صدرنشینیِ مورایس از جاده اراک می‌گذرد

دو تیم آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال با قضاوت سیدرضا مهدوی برابر هم می‌ایستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان امروز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه امام‌خمینی (ره) در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ جدال تأثیرگذاری که در چارچوب هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر به‌انجام می‌رسد و می‌تواند صدرنشین لیگ پس از اتمام هفته بیست‌ویکم را مشخص کند. قضاوت این دیدار برعهده سیدرضا مهدوی است، امیررضا شورماهانی و احد سلطانی کمک‌داوران اول و دوم هستند همچنین وحید زمانی داور چهارم است.

شکست مقابل پرسپولیس تمام شد؛ به صدر بازگردید

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در شرایطی پا به اراک گذاشته است که در بازی قبلی خود برابر پرسپولیس متحمل شکست دور از انتظار و سنگین چهار بر دو آن هم مقابل دیدگان ۵۰ هزار تماشاگر خودی شد و از جام حذفی کنار رفت تا یک جام برای طلایی‌پوشان از دست برود؛ در آن بازی همه متوجه شدند که سپاهان همچون همیشه نیست و به‌نظر می‌رسید بعضی چیزها تغییر کرده بود که باعث شد شاگردان خوزه مورایس پس از هفته‌ها به شکست "بله" بگویند.

خستگی بازی مقابل زنیت و عزم بیش از حد راسخ پرسپولیسی‌ها نسخه سپاهان را پیچید اما این تمام ماجرا نیست؛ سپاهان گرچه یک جام را از دست داد، اما کماکان صدرنشین لیگ برتر ایران است و می‌تواند آن را تداوم بخشد. طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود تا قبل از دیدار با پرسپولیس در هشت بازی به هشت پیروزی متوالی رسیده بودند. اتفاقی که سال‌ها رخ نداده بود و حس قدرتمندی خوبی به سپاهانی‌ها داد که آن‌ها بتوانند مچ سرخابی‌ها را بخوابانند.

شاگردان خوزه مورایس امروز فرصت فوق‌العاده خوبی دارند تا با گرفتن سه امتیاز خارج از خانه باز هم با فاصله‌ای سه امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول لیگ آقایی کنند اما شرط و شروطی برای این معادلات وجود دارد که باید رعایت شود؛ سپاهان در بازی‌های گذشته گرچه برنده بوده اما در خط دفاعی ضعف‌های زیادی دارد که اغلب آن‌ها روی توپ‌های ارسالی بلندی بوده که به‌صورت طولی در عمق دفاع این تیم فرود می‌آمده است.

اگر معضل دفاعی سپاهان که عقب‌ماندن و ناکامی یارگیری در جناحین بوده است برطرف شود، دیگر مشکل عمده‌ای باقی نمی‌ماند که سپاهان را در شرایط بدی قرار دهد. البته مورایس در بازی امروز شهریار مغانلو، آقای گل لیگ و فرشاد احمدزاده یکی از برترین پاسورهای لیگ را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و شاید از بین عیسی مرادی و ایگور کاتاتو در خط حمله و یاسین سلمانی و محمد علی‌نژاد یک نفر در پست هافبک تهاجمی در برابر آلومینیوم قرار بگیرند.

ضمن اینکه محمد دانشگر، مدافع آماده سپاهانی‌ها به بازی امروز می‌رسد؛ دانشگر دچار مصدومیت شده بود اما در آخرین تمرین سپاهان حضور داشته و احتمالاً از ابتدا در زمین قرار خواهد گرفت؛ اما از میان سیاوش یزدانی و نیلسون جونیور یک بازیکن نیمکت‌نشین و دیگری فیکس خواهد شد که با توجه به اتفاقات بازی گذشته و شرایط مهاجمان آلومینیوم، شانس نیلسون بالاتر است.

پرسپولیس هدیه عید نوروز را پیشاپیش از آلومینیوم می‌گیرد؟

همان‌قدر که سپاهان مشتاقانه آماده بازی امروز است، آلومینیوم اراک نیز توجه زیادی به تقابل با سپاهان دارد تا با یک غول‌کشی دیگر، بیش از پیش به تیم‌های بالانشین جدول نزدیک شود. سبز و سفیدپوشان اراکی با هفت پیروزی، هشت تساوی و پنج شکست در حال حاضر ۲۹ امتیازی هستند و جایگاه ششم جدول را در اختیار دارند اما همچنان نمی‌توانند به جمع پنج تیم برتر ملحق شوند.

پیروزی احتمالی آلومینیوم برابر سپاهان این تیم را ۳۲ امتیازی می‌کند اما تراکتور با وجود شکست در بازی امروز خود مقابل صنعت نفت آبادان هم کماکان ۳۳ امتیازی و پنجم می‌ماند؛ به این ترتیب گرفتن سه امتیاز برای تیم سیدمهدی رحمتی بیش از آن‌که به‌درد تیم خودش بخورد، برای پرسپولیس یک هدیه ارزشمند به‌حساب خواهد آمد. چرا که امتیاز از دست‌دادن سپاهان، پرسپولیس را به پس‌گرفتن صدر جدول امیدوارتر می‌کند.

البته صحبت از تساوی یا شکست سپاهان فقط در زبان آسان است اما درون زمین این تیم به حریفان باج نمی‌دهد؛ آن‌هم تیمی که در هفت‌بازی به هفت برد رسیده و زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه را نیز با شکست به خانه بازگردانده است. از طرفی آلومینیوم در مجموع شش دیدار خود مقابل سپاهان به چهار تساوی متوالی رسیده است که البته یکی از آن‌ها در جام‌حذفی فصل گذشته بود و سرانجام آلومینیوم با پیروزی در ضربات پنالتی راهی دور بعد شد. همچنین دو بازی نخست دو تیم را نیز سپاهان برنده شده است و آلومینیوم هیچ‌گاه در طول ۹۰ دقیقه از پس سپاهان برنیامده است.

آلومینیوم اراک دو غایب مهم برای بازی امروز دارد که نبودشان ضرر سنگینی می‌تواند به تیم سیدمهدی رحمتی وارد کند؛ میلاد فخرالدینی باتجربه و محمدرضا آزادی که با شهریار مغانلو به‌طور مشترک آقای گل لیگ هستند، آلومینیوم را در مصاف امروز همراهی نمی‌کنند و شاید غیبت گلزن‌ترین بازیکنان لیگ یعنی مغانلو و آزادی در بازی امروز تأثیری منفی روی نتیجه پایانی بگذارد که شاید به تقسیم امتیازات منجر شود.

کد خبر 644282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.