خط ۲ قطار شهری کرج به ملارد می‌رسد

وزیر کشور گفت: خط دو قطار شهری کرج از دانشگاه خوارزمی آغاز شده است و تا شهرستان ملارد استان تهران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه هشتم اسفندماه_ در آئین افتتاح خط دو قطار شهری کرج، ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران اظهار کرد: شش کیلومتری که امروز افتتاح شد، پایه‌ای برای رسیدن به خط متروی تهران است.

وی با اشاره به اینکه در یک‌سال‌ونیم گذشته پروژه قطار شهری شتاب ویژه‌ای داشته است، افزود: کرج کلان‌شهری مهم است، استان البرز نیز یک استان راهبردی به‌شمار می‌رود که بخش قابل توجهی از بار حمل‌ونقلی تهران را بر دوش دارد.

وزیر کشور اقدامات انجام شده در بخش متروی کشور را قابل قبول دانست و گفت: بیش از ۳۳۰ کیلومتر مترو در کشور اجرا شده و در نظر داریم ۲۳۰ کیلومتر دیگر را نیز با ۱۳۷ ایستگاه احداث کنیم؛ همچنین قرار است به زودی قسمت قابل توجهی از آن به ثمر برسد، احداث مترو اقدام مهمی است و تأثیر بسیاری بر حمل‌ونقل دارد و موجب کاهش ترافیک می‌شود، در این راستا تأمین اعتباری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی صورت گرفت که قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان آن امسال اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال تلاش و حرکت رو به جلو است، خاطرنشان کرد: مردم سرافراز و پرافتخار ما در ۲۲ بهمن حماسه‌ای نو آفریدند و این مهم یک نقطه عطف از پر کشیدن ملت ایران به یک اوج جدید در تقابل با توطئه‌های دشمن بود.

وزیر کشور ملت ایران را در مسیر توسعه خواند و ادامه داد: هیچ چیز نمی‌تواند اراده مردم را برای پیمودن راه‌های بلند متوقف کند.

خط دو متروی کرج نیازمند تعامل بین مدیریت‌های شهری

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: وجود حمل‌ونقل همگانی از شاخصه‌های کشورها و شهرهای توسعه‌یافته است؛ کرج به عنوان چهارمین کلان‌شهر کشور بخشی از خط دو متروی درون‌شهری کرج را افتتاح کرد که این نشان‌دهنده یک عزم به سمت توسعه‌یافتگی است.

وی ادامه داد: در نظر داریم ادامه خط دو متروی کرج را به داخل شهرستان فردیس ادامه دهیم. خط دو مترو کرج به طول ۲۷ کیلومتر از دانشگاه خوارزمی آغاز و تا شهرستان ملارد استان تهران ادامه خواهد داشت، ادامه این خط مترو به سمت فردیس نیازمند تعامل بین مدیریت‌های شهری کرج و فردیس است.

استاندار البرز با بیان اینکه در صدد هستیم به سمت توسعه زیرساخت‌ها حرکت کنیم تا کمبودها جبران شود، گفت: با این اقدام ثابت می‌کنیم در سال‌های گذشته جدیتی برای رفع کمبودها وجود نداشته ست.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ساخت بیمارستان‌های استان البرز افزود: بیمارستان فردیس پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته و اورژانس آن در آستانه افتتاح است.

عبداللهی تصریح کرد: پروژه‌های اتوبان شهید سلیمانی، همت جنوبی، ساخت مدارس و توسعه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی با همتی که در استان شکل گرفته است، در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 644160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.