۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
پلیس باید اجتماع‌محور باشد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پلیس باید اجتماع‌محور باشد و به تنهایی در برقراری و حفظ امنیت موفق نخواهد بود؛ چراکه ارتباط دو سویه بین پلیس و مردم ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی‌اصغر مهری امروز _ دوشنبه هشتم اسفندماه_ در نشست با اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری از سوی شورای اسلامی استان بسیار پسندیده است، اظهار کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پل ارتباطی بین سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، پلیس و سخنگوی پلیس است.

وی افزود: در معاونت اجتماعی اعتقاد بر این است که پلیس باید اجتماع‌محور باشد و اگر مردم و سازمان‌ها با پلیس مشارکت نکنند، پلیس به تنهایی در برقراری و حفظ امنیت موفق نخواهد بود چراکه ارتباط دو سویه بین پلیس و مردم ضروری محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، تصریح کرد: ۱۸ کلانتری استان دارای مرکز مشاوره، یک مورد در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها مستقر هستند و به صورت رایگان خدمات روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، تحصیلی را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه، میزان مراجعات مردمی به کلانتری‌ها و حجم کار دستگاه قضائی کاهش می‌یابد. در حوزه آموزش و مشارکت، این فرماندهی آمادگی دارد در اداره آموزش موارد مورد نیاز را در اختیار شوراهای اسلامی قرار دهد چراکه نیروی انتظامی به عنوان یک عضو ثابت در کنار شوراهای اسلامی است.

سرهنگ مهری با اشاره به کانال سایبری و اتاق‌های امنیت روانی نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی به صورت مستقیم نسبت به تولید محتوا و ارسال به صدا و سیما اقدام می‌کند و نسبت به افکارسنجی در موضوعات مختلف نیز اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ بشریت، کمک‌رسانی به انسان‌ها، محور و اساس زندگی افرادی بود که عشق و دلدادگی به خداوند متعال را داشتند. خدمت به مردم به نوعی عبادت است و به‌دست آمدن این افتخار جای شکرگزاری دارد.

به گزارش ایمنا، تفاهم‌نامه پیشنهادی شورای اسلامی استان به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ارائه شد تا پس از بررسی نهایی، منعقد و اجرا شود.

کد خبر 644157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.