گل‌کاری میادین و بلوارهای سطح شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: گل‌کاری میدان‌ها و بلوارها در سطح ۲۲ هزار مترمربع با ۲۰ هزار گلدان گل شب‌بو و هفت هزار جعبه گل بنفشه به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _ دوشنبه هشتم اسفندماه _ در نشست زیباسازی فضای شهری در آستانه عید باستانی نوروز با بیان اینکه گل‌کاری فضای سبز شهرکرد در دو مرحله پاییز و بهار انجام می‌شود، اظهار کرد: بخشی از گل‌های فصل پاییز به علت حجم زیاد برف، شن‌پاشی و نمک‌پاشی از بین رفته است.

وی افزود: ۱۰ تا ۲۰ روز مانده تا شب عید کار گل‌کاری میدان‌ها و بلوارها در سطح ۲۲ هزار مترمربع با ۲۰ هزار گلدان شب‌بو و هفت هزار جعبه گل بنفشه آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در روز درخت‌کاری در راستای تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، این سازمان حدود ۱۰ هزار اصله نهال غیر مثمر می‌کارد، البته امکان کاشت درختان مثمر در محل‌های عمومی شهر وجود ندارد، چراکه کودکان و نوجوان برای بهره‌برداری از محصولات آن‌ها به خود و درختان آسیب می‌زنند.

هاشمی با بیان اینکه در حال خرید ۱۰ تا ۱۵ هزار اصله نهال هستیم، تصریح کرد: این طرح در راستای توسعه و بهبود فضای سبز موجود در پارک‌ها و محل‌هایی که درختان آنها خشک یا شکسته شده است، اجرا می‌شود.
پروژه روشنایی حاشیه کاشانی شرقی تا کوی پلیس نیز با نصب ۸۶ پایه برق و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین روشنایی معابر و پارک‌ها، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح رفع تاریکی در شب و تأمین امنیت و آسایش شهروندان برای پیاده‌روی در این مکان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد هویت‌بخشی به سیما و منظر شهر و ارتقای نشاط و شادابی عمومی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: روشنایی‌ها علاوه بر اینکه هنگام شب جلوه مطلوبی به شهر می‌بخشد، موجب پویایی، رونق، آسایش و امنیت بیشتر در شهر می‌شود؛ لذا از شهروندان می‌خواهیم در نگهداری سیستم‌های روشنایی کوشا باشند.

هاشمی افزود: استانداردسازی وسایل بازی کودکان در راستای ایجاد امنیت و سلامت آنها هنگام بازی یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان محسوب می‌شود، در همین راستا نصب وسایل استاندارد بازی و کف‌پوش کردن زمین بازی آنها در اولویت برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف در طراحی پارک‌های شهری تفرج است، گفت: رسیدن به این مهم نیازمند به‌کارگیری روش‌های مدیریتی متناسب است و به منظور رفاه حال شهروندان با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه استفاده از پساب در نواحی شهری به فرآوری و تصفیه دوباره نیاز دارد، افزود: انتقال پساب برنامه‌ای زمان‌بر است، به نحوی که بهره‌برداری از پساب دست‌کم به دو تا سه سال زمان نیاز دارد. محل عبور خط انتقال پساب حائز اهمیت است و اگر مالک خصوصی باشد، امکان دارد مشکلاتی ایجاد شود.

کد خبر 644149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.