رفع سوءتفاهم‌ و تقویت روابط ایران با کشورهای مصر و اردن در آینده

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در آینده سوءتفاهم ها برطرف و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان که به‌تازگی به عراق سفر کرده بود، در گفت‌وگو با الوفاق، درباره پیگیری ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی که در گفت‌وگو با مقامات عراقی به آن پرداختیم، بررسی پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است و مسئولان عراقی نیز اهتمام ویژه به این موضوع دارند.

وی افزود: مسئله مهم در این پرونده این است که آمران و عاملان این عملیات تروریستی برای همه شناخته شده هستند و امیدواریم که روند پیگیری این موضوع به طور اساسی ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران، مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت آیت‌الله رئیسی است و کشورها و حکومت‌های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبتی دارد و معتقد است که از طریق همکاری مداوم با کشورهای همجوار و منطقه، شاهد گشایش‌هایی در آینده خواهیم بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: سوءتفاهم‌ها برطرف و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد و درباره عربستان نیز دستور کار جدی داریم.

وی درباره برگزاری نشستی میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نیز گفت: در این خصوص توافق نظر داریم و در سطح دیپلماتیک هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم.

منبع: ایسنا

کد خبر 644144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.