پیرایش محیط شهری شهرکرد در آستانه نوروز

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت پیرایش محیط شهر در آستانه نوروز گفت: حذف زواید فیزیکی از سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و اقدامات لازم از حدود یک هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _دوشنبه هشتم اسفندماه‌_ در نشست زیباسازی فضای شهری در آستانه عید باستانی نوروز اظهار کرد: دومین دوره از جلسات هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرداری شهرکرد طبق سال‌های گذشته تشکیل و در حوزه‌های گوناگون تقسیم وظایف انجام شد و بعضی از اقدامات از جمله پاکسازی معابر اصلی و فرعی در حال انجام است.

وی افزود: طی بارش‌های اخیر حدود پنج هزار تن شن و نمک در سطح شهر پخش شد و لازم است جمع‌آوری آن‌ها از معابر در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت پیرایش محیط شهر در آستانه نوروز، خاطرنشان کرد: حذف زواید فیزیکی از سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و اقدامات لازم از حدود یک هفته گذشته آغاز شده است؛ پاکسازی میدان‌ها، بلوارها، بوستان‌ها و پارک‌ها در حال انجام است و به منظور ساماندهی دست‌فروشان، حذف سد معبر از سطح شهر و مدیریت ترافیک، هماهنگی خوبی میان فرماندهی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری شهرکرد انجام شده و اقدامات لازم در حال پیگیری است.

واحدیان با بیان اینکه چاله‌های زیادی در سطح معابر شهر وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: معابر اصلی و فرعی شهر از نظر نیاز به آسفالت مجدد بررسی و اولویت‌بندی شد. عملیات آسفالت‌ریزی در اولین فرصت و با هماهنگی پلیس راهور در شرایط دمایی مناسب آغاز خواهد شد و مشکل خاصی در زمینه تأمین قیر مورد نیاز وجود ندارد.

وی با اشاره به زیباسازی معابر سطح شهر، تاکید کرد: آذین‌بندی و ریسه‌بندی میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر آغاز شده است، دو پارک موجود در سطح شهر نیز آذین‌بندی خواهد شد که یکی از آن‌ها پیش از فرارسیدن ولادت امام زمان (عج) و دیگری تا عید نوروز انجام می‌شود تا تمام شهر از نظر آذین‌بندی، روشنایی و نورپردازی چهره متفاوتی داشته باشد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه بخشی از خریدهای مورد نیاز این اقدامات انجام شده است و مابقی نیز طی روزهای آینده انجام خواهد شد، گفت: خدماتی که مجموعه مدیریت شهری ارائه ارائه می‌دهد برای شهروندان ملموس نیست. با توجه به پیشرفت روزافزون الکترونیک و دیجیتال در کشور و حرکت به سوی شهر هوشمند، تعامل میان شهرداری و مخابرات به‌خصوص در بحث سخت‌افزاری و فنی می‌تواند موجب تسریع روند توسعه شهر، ارائه خدمات مطلوب و اطلاع‌رسانی به شهروندان شود.

واحدیان اعتمادسازی میان شهروندان و جلب رضایت آن‌ها را از اولویت‌های کاری خود دانست و افزود: لازم است اعتماد مردمی را به مدیریت شهری بازگردانیم؛ استفاده از ظرفیت شهروندان در امور شهری به ویژه تدوین بودجه می‌تواند یکی از راهکارهای جلب رضایت و اعتماد آن‌ها باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلایل مختلف از جمله برقرار نشدن ارتباط میان مردم و مدیریت شهری بلاتکلیف مانده است؛ لذا ایجاد تعامل موضوع بسیار مهمی است که تاکنون محقق نشده و مدیریت شهری پاسخگوی نیازهای مردم نبوده است.

کد خبر 644140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.