شان مورفی قهرمان مسابقات دوئل بیتس ۲۰۲۳ شد

شان مورفی ملقب به شعبده‌باز با شکست دادن الیستر کارتر به انتظار سه ساله خود برای قهرمانی در یک تورنمنت اصلی پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شأن مورفی با شکست دادن الیستر کارتر با نتیجه ۱۰ بر ۴ در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی بازیکنان دوئل بیتس ۲۰۲۳ در ولورهمپتون انگلستان، به انتظار سه‌ساله خود برای قهرمانی در یک تورنمنت اصلی پایان داد.

مورفی آخرین بار در مسابقات آزاد ولز ۲۰۲۰، رویدادی که قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا بود، به عنوان قهرمانی دست یافت. در این رویداد او کایرن ویلسون را ۹ بر ۱ شکست داد تا جام ری رردون را از آن خود کند.

مورفی ملقب به شعبده‌باز با رکورد ۱۱ بریک به بالای صد امتیاز در طول این تورنمنت دست یافت و بهترین آن بریک ۱۴۵ امتیازی او در فریم دوم دیدار نهایی در مقابل کارتر بود که جایزه بالاترین بریک به مبلغ ۱۰ هزار پوند را برای او به ارمغان آورد.

اکنون مورفی با کسب این عنوان قهرمانی، دهمین عنوان قهرمانی خود در رویدادهای رنکینگ را در دوران حرفه‌ای خود به دست آورده است. این قهرمانی فاصله او را از دوست صمیمی مارک آلن، پیتر ابدون و جان پاروت در رده‌بندی کلی کسب عناوین قهرمانی رویدادهای رنکینگ بیشتر می‌کند. او اکنون با جیمی وایت افسانه‌ای در فهرست تاریخ کسب عناوین قهرمانی رویدادهای رنکینگ برابر شده است. تنها ۹ بازیکن در تاریخ این ورزش موفق به کسب عناوین بیشتر از ۱۰ عنوان قهرمانی در رویدادهای رنکینگ شده‌اند.

مورفی با جایزه ۱۲۵ هزار پوندی قهرمانی در این مسابقات به رتبه ششم در جدول رنکینگ جهانی صعود کرد. کارتر با کسب ۵۰ هزار پوند در رده دوازدهم کار خود را به پایان رساند.

کارتر با وجود قبول شکست در این مسابقات این تسلی خاطر را دارد که جواز حضور در مسابقات قهرمانی آتی دوئل بیتس را برای خود تضمین کند. مورفی و کارتر هر دو به راحتی جایگاه و سهمیه خود را در جمع هشت بازیکن برتر مرحله مقدماتی این مسابقات در دوره بعد کسب کرده‌اند.

در شبی که کارتر نتوانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، مورفی توانست در طول هشت فریم اول بازی بریک‌های ۱۴۵، ۱۴۱ و ۱۱۲ به ثبت برساند و نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان داد.

کد خبر 644129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.