رونمایی از طرح بلندپروازانه چین برای افزایش موزه‌های پایتخت

دولت چین از طرح بلندپروازانه خود برای احداث ۲۴۵ موزه جدید در پکن تا سال ۲۰۳۵ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵، تعداد ۲۴۵ موزه جدید در پکن احداث کند که پس از پیاده‌سازی موفق این پروژه، تعداد موزه‌های شهر به ۴۶۰ مورد خواهد رسید. در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پایتخت چین سکونت دارند که مدیران مدعی شده‌اند در پی اجرای این پروژه، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دو موزه وجود خواهد داشت که این امر، روحیه فرهنگی شهروندان را تقویت خواهد کرد، ضمن این‌که در جذب گردشگران به شهر بسیار اثربخش خواهد بود.

در واقع، دولت چین هدف خود از افزایش قابل‌توجه موزه‌های شهر را علاوه بر بهبود دسترسی مردم به این مکان‌های ارزشمند، رونق گردشگری شهری اعلام کرده و مدعی شده است در پی این اقدام اقتصاد شهر و حتی کشور، بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

رونمایی از طرح بلندپروازانه چین برای افزایش موزه‌های پایتخت

پیش از این تصمیم، پیش‌بینی‌های بسیاری حاکی از کاهش ناگهانی و چشمگیر نرخ گردشگری در پکن بوده است که این اتفاق می‌تواند اقتصاد شهر و حتی کشور را با رکود قابل‌توجهی مواجه کند. با این حال، شورای جهانی مسافرت و گردشگری مدعی شده است که به دنبال احداث موزه‌های جدید، احتمال این‌که پکن از نظر نرخ گردشگری، پاریس، پایتخت فرانسه را مغلوب کند، بسیار بالا است.

معماران در احداث موزه‌های جدید، فرهنگ و تاریخ چین را به دقت مورد توجه قرار خواهند داد و سازه‌هایی با بیشترین سازگاری با معماری برتر کشور به وجود خواهند آورد. به دنبال این نوع طراحی، فعالیت‌های فرهنگی بومی از تداوم بیشتری برخوردار خواهد شد که این امر به سهم خود در ایجاد و تقویت هویت فرهنگی چین در سراسر دنیا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

دولت چین از آغاز طرح بلندپروازانه خود در سال جاری خبر داده و مدعی شده است تا سال ۲۰۳۵، تمام اهداف پروژه را تحقق خواهد بخشید.

کد خبر 644091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.