تلاش مدیریت شهری بر تکمیل پروژه کمربند شمالی خوراسگان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری در راستای تکمیل پروژه‌های مختلف عمرانی منطقه ۱۵ شهرداری از جمله کمربند شمالی، ادامه بلوار سردار باقری و هفت کیلومتر از حلقه حفاظتی چهارم کلان‌شهر اصفهان است که از این منطقه عبور می‌کند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل قربانی در آخرین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۵ در سال جاری اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با الحاق شهر خوراسگان به اصفهان در حال حاضر به یکی از مناطق بسیار خوب شهر تبدیل شده است اما برای رفع محرومیت‌هایی آن که از قدیم‌الایام وجود دارد، نیاز به محرک توسعه دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره ششم برای رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار از جمله منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان مصمم است، افزود: در این راستا بودجه‌ای مناسب در سال ۱۴۰۲ برای این منطقه در نظر گرفته شده است، چراکه تلاش مدیریت شهری در راستای تکمیل و اتمام پروژه‌های مختلف عمرانی این منطقه از جمله کمربند شمالی، ادامه بلوار سردار باقری و هفت کیلومتر از حلقه حفاظتی چهارم کلان‌شهر اصفهان است که از منطقه ۱۵ عبور می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ویژگی‌های بارز شهروندان ساکن در منطقه ۱۵ همچون تدین، تعهد و علاقه‌مندی به شهر و آبادانی آن گفت: برای رفع معضلات منطقه که بیشتر ناشی از مسائل اقتصادی و آسیب‌های ناشی از آن در ادوار گذشته بوده است، باید تلاشی مضاعف شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات دیگر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، وجود روستاهای آن است که در گذشته به خوراسگان الحاق شده و سپس در زمان الحاقِ این منطقه به شهر اصفهان، امروزه در محدوده کلان‌شهر اصفهان قرار گرفته است؛ اجرای قواعد و قوانین مربوط به یک کلان‌شهر در بافت قدیمی و روستایی بسیار سخت است.

قربانی تصریح کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم برای این مناطق استثنائاتی را در قانون لحاظ یا با تصمیم‌های مدیریتیکمک مؤثری به این مناطق در راستای کاهش مشکلات آنها کنیم.

بررسی مشکلات ۲۰۰ نفر از شهروندان در قالب ۱۰ جلسه کمیته نظارتی

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در این منطقه در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان منطقه طی ۱۰ جلسه برای رسیدگی و رفع مسائل خود در این کمیته ثبت‌نام و در جلسات آن حضور یافتند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر نیم‌سال، پنج جلسه در کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر برگزار شده است که در نیم‌سال دوم سال جاری بیش از ۱۲۰ نفر در این جلسات حاضر شدند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: مشکلات افراد پس از ثبت‌نام و حضور در جلسات کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ابتدا شنیده و سپس راهکاری برای تسریع فرایند آن ارائه شده است یا طبق مصوبات شورای اسلامی شهر و قوانین شهرداری‌ها بیشتر این مسائل حل شده است.

کد خبر 644077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.