ضرورت آمادگی مواجهه با بحران‌ها و کنترل حوادث

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: آمادگی قبل از وقوع بحران، کلیدی‌ترین اقدام برای عملیات‌های مقابله‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز_ دوشنبه هشتم اسفندماه_ درباره برگزاری نخستین کنفرانس بین‌ المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه جنگ برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با شعار «هوشمندی و چابکی فرماندهی و کنترل در محیط‌های پیچیده» برگزار شد.

وی با بیان اینکه بحران‌ها زمانی که به وقوع می‌پیوندد، سیستم‌ها را از تعادل خارج می‌کند، افزود: کنفرانس ملی و بین‌ المللی فرماندهی و کنترل، با ایده و ابتکار دافوس آجا و همکاری و مشارکت فعال شهرداری و ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ تهران تحت عنوان رزمایش روی نقشه با محوریت بازی جنگ برگزار شد که برای نخستین‌بار در ایران طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه سه متغیر اساسی در وضعیت‌های بحرانی تأثیرگذار است، اضافه کرد: زمان تصمیم‌گیری، شدت تهدیدها و درجه آگاهی سه ضلع مهم و متغیر در وضعیت‌های بحرانی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان آن‌طورکه باید، بحران را کنترل کرد.

وی درباره موضوع آمادگی لازم قبل از وقوع بحران، افزود: آمادگی قبل از وقوع بحران، کلیدی‌ ترین مرحله برای عملیات‌های مقابله است؛ برای ورود به صحنه بحرانی، آمادگی حرف اول را می‌زند. در این راستا برگزاری سمینارها، همایش‌ها، رزمایش‌های و مانورها می‌تواند مواجهه با بحران را آسان‌تر کند.

یزدی‌مهر با اشاره به تکنیک بازی جنگ در مواقع بحرانی، اضافه کرد: موضوع مهمی که در این کنفرانس همواره مورد تاکید بوده است، بازی جنگ و بهره‌گیری از بازی‌ها، توانایی‌ها و مقدورات سازمانی به منظور چابکی ذهن و ارتقای توان تحلیل و تصمیم‌گیری در صحنه‌های بحران خواهد بود.

کد خبر 644073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.