ذوب‌آهن _ مس کرمان / ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز در انتظار پائین‌جدولی‌ها

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر از ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۵ امروز _دوشنبه هشتم اسفندماه_ تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌مس کرمان در چارچوب هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به‌مصاف هم می‌روند و سه‌امتیاز این جدال باید در ورزشگاه فولادشهر به یکی از دو تیم برسد تا از انتهای جدول رهایی پیدا کنند.

کوبل‌داوری

ایمان کهیش به‌عنوان داور وسط قضاوت این بازی پائین‌جدولی را برعهده دارد و علیرضا مرادی به‌همراه مرتضی یوسف‌شهریاری در نقش کمک‌داوران اول و دوم او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. ضمن اینکه حسین زمانی داور چهارم و ناظر داوری حسین نجاتی است که در ورزشگاه فولادشهر مامور پشت‌سر گذاشتن یک‌روز بدون اشتباه و حاشیه هستند.

قطعاً تیم‌داوری بازی امروز باتوجه به حساسیتی که این دیدار برای تیم‌های انتهای‌جدولی دارد کار سختی خواهند داشت؛ مهدی تارتاررسرمربی ذوبی‌ها نیز شب گذشته در کنفرانس‌خبری قبل از بازی درباره داوری صحبت کرد و البته علاوه‌بر گلایه از حقوق پائین داوران، نسبت به تلف‌کردن زمان بازی توسط برخی تیم‌ها به آنان تذکر داد.

ذوب‌آهن _ مس کرمان / ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز در انتظار پائین‌جدولی‌ها

تارتار باید طلسم هشت بازی نَبُردن را بشکند

برای خیلی‌ها دیگر طبیعی شده اما قشر دیگری از هواداران و فوتبال‌دوستان هستند که هنوز تعجب می‌کنند چطور ممکن است ذوب‌آهن این‌همه مدت یک‌بازی را برنده نشود و آب از آب تکان نخورد؛ گاندوهای اصفهانی پیش از جام‌جهانی در آخرین‌بازی نفت مسجدسلیمان و پس از جام‌جهانی در اولین‌دیدار آلومینیوم اراک را شکست دادند اما بعد از آن دیگر واژه برنده پشت اسم آن‌ها نیامد.

ذوب‌آهن هشت هفته است که در لیگ‌برتر یا می‌بازد یا مساوی می‌کند و گویا راهی برای پیروزی در برنامه‌های خود ندارد که با انتقادات زیادی از جانب هواداران همراه شده است. حاصل کار ذوبی‌ها در هفته‌های اخیر چهار باخت و چهار تساوی بوده و یک‌بازی را هم در جام‌حذفی واگذار کرده‌اند؛ نتایجی که این تیم را از رده هفتم جدول به رتبه سیزدهم فرستاد و حالا جزو تیم‌های قعرنشین محسوب می‌شود. البته ذوب‌آهنِ ۲۰ امتیازی درصورت برتری مقابل مس می‌تواند حداقل به‌طور موقت به جایگاه نهم جدول صعود کند.

تعطیلی ۱۰ روزه بازی‌های لیگ برتر فرصت خوبی برای مهدی تارتار و شاگردانش بوده تا خودشان را حسابی ریکاوری کنند تا با برتری مقابل مس کرمان از بحران خارج شوند؛ همان‌طور که در چند هفته اخیر صحبت از نیمکت لرزان ذوب‌آهن می‌شد امروز هم خطر بیخ‌گوش سرمربی سبزپوشان است و در شرایطی که شنیده می‌شود این بازی آخرین فرصت مهدی تارتار خواهد بود محکوم به کسب سه‌امتیاز خانگی است.

ذوب‌آهن _ مس کرمان / ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز در انتظار پائین‌جدولی‌ها

مس کرمانِ ورژن نیم‌فصل دوم روی فرم است

مسی‌های کرمانی از جام‌جهانی به این سمت، نتایج خیلی خوبی کسب کرده‌اند و خصوصاً در نیم‌فصل دوم به یک تیم آماده و خطرناک حتی برای بالانشینان تبدیل شده‌اند؛ شاگردان فرزاد حسین‌خانی در شرایطی چهار پیروزی از بیست‌بازی به‌دست آورده‌اند که دو تای آن در شش‌هفته اخیر بوده است. از آغاز رقابت‌های نیم‌فصل دوم مس کرمان تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران را شکست داده و از گل‌گهر نیز یک‌امتیاز ارزشمند گرفته است.

نتایج مس کرمان در هفته‌های اخیر این تیم را از حضور در بین کاندیداهای سقوط تقریباً جدا کرده و خیال‌شان بابت ماندگاری در لیگ آسوده است؛ نارنجی‌پوشان کرمانی در شرایطی باید مقابل ذوب‌آهن بایستند که اکنون با ۱۸ امتیاز پشت‌سر آن‌ها روی رده چهاردهم قرار گرفته‌اند و پیروزی خارج‌ازخانه مقابل این تیم می‌تواند کرمانی‌ها را چند پله در جدول بالا بیاورد.

فرزاد حسین‌خانی که به‌قول آرتا منهاجی دستیار وی، فردی ریسک‌پذیر است تاکنون در مقایسه با سه‌تیم گل کمتری دریافت کرده و آمار گلزنی‌اش نیز در هفته‌های اخیر به‌شکل جالبی بالا رفته است؛ ستاره این تیم نیز عارف رستمی است که فصل گذشته در ذوب‌آهن سکونشین بود و این فصل با زدن هفت‌گل تا به‌اینجای کار در کنار شهریار مغانلو آقای‌گل لیگ برتر محسوب می‌شود که البته امروز هم انگیزه زیادی مقابل تیم سابق خود دارد تا با گلزنی به تیم سابقش، مس کرمان را چند پله در جدول بالاتر ببرد.

تاثیرات گزینه‌های پوشالی سرمربیگری تیم‌ملی

در هفته‌ای که سپری شد از سوی فدراسیون فوتبال پنج گزینه رسمی برای سرمربی‌گری تیم‌ملی مشخص شدند که از آن‌ها برنامه خواسته شده بود؛ در این بین علاوه‌بر نام‌های نظیر حسین فرکی و امیر قلعه‌نویی که هر دو انصراف دادند، مهدی تارتار هم دیده می‌شد که البته او هم با انتشار یک‌پست در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش از گزینه سرمربیگری تیم‌ملی کناره‌گیری کرد.

اما نکته اینجاست باتوجه به انصراف این مربیان، گزینه‌های مطرح‌شده همگی پوشالی بوده‌اند و حسین فرکی نیز شب گذشته صراحتاً اعلام کرد این گزینه‌ها و روند انتخاب سرمربی آینده تیم‌ملی منطقی و عادی نیست؛ حال انتظار می‌رود مهدی تارتار که همراه ذوب‌آهن در بحران بدی قرار گرفته چند روز پس از حضور در بین گزینه‌های سرمربی‌گری تیم‌ملی مس کرمان را شکست دهد در غیر این‌صورت ناکامی‌اش در ۹۰ دقیقه پیش‌رو، حضور وی در لیست فدراسیون را هم دست‌خوش انتقاداتی دیگر از سمت مدیران این مجموعه خواهد کرد.

ذوب‌آهن _ مس کرمان / ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز در انتظار پائین‌جدولی‌ها

تقابل‌های ذوب‌آهن - مس در تاریخ لیگ برتر

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان تاکنون در لیگ برتر باشگاه‌های کشور مجموعاً ۱۷ بار مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ذوب‌آهن چهار برد و سهم مس دو برابر بیشتر یعنی هشت پیروزی بوده؛ ضمن اینکه پنج بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است و مصاف شماره ۱۸ امروز در فولادشهر این آمار را دچار تغییراتی خواهد کرد.

ذوب‌آهن تاکنون فقط یک‌بار در اصفهان مقابل مس کرمان شکست خورده و در هفت‌بازی دیگر موفق به ثبت چهار پیروزی و سه تساوی شده است؛ البته با ذکر این نکته که آخرین برد ذوب‌آهن مقابل مس کرمان به هفته هفدهم نیم‌فصل اول لیگ یازدهم برمی‌گردد که گاندوها در خانه، به پیروزی یک بر صفر برابر مس دست یافتند و بعد از آن در شش‌بازی، سه‌باخت و سه‌تساوی مقابل مس کرمان به‌دست آوردند.

البته مس کرمان در هفت‌فصل اخیر لیگ برتر حضور نداشت و ذوبی‌ها فرصتی برای پایان دادن به طلسم ناکامی در برابر نارنجی‌پوشان کرمانی نداشتند اما در بازی رفت بین دو تیم که در خانه مس برگزار شد نیز این اتفاق نیفتاد و بازی با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت؛ قطعاً شکستن طلسم نبردن در برابر مس برای ذوب‌آهن اهمیت دارد چرا که با خروج آن‌ها از شرایط دشوار فعلی رابطه مستقیم دارد و از سوی دیگر نیز مس کرمان به‌دنبال ثبت دومین برد مقابل ذوب‌آهن در اصفهان است تا در جدول رده‌بندب جایگاه بهتری را تصاحب کند.

کد خبر 644027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.