رویکرد پورتو برای کاهش اجاره‌بها

شهرداری پورتو با اجرای سیاستی که به دنبال ترغیب سرمایه‌گذاری خصوصی برای افزایش عرضه مسکن ارزان‌قیمت است، سعی در کاهش هزینه‌ها و حمایت از شهروندان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری پورتو برنامه خود را شامل چندین اقدام جداگانه برای کاهش قیمت اجاره به صورت محلی و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن مسکن برای قشر وسیع‌تری از مردم به اطلاع عموم رساند. این اقدامات توسط دولت ملی پرتغال برای معرفی مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر در بازارهای املاک شهری اعلام شد.

به گفته پدرو باگانها، مشاور شهرسازی، فضای عمومی و مسکن شهرداری پورتو، هدف این اقدامات "جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در افزایش عرضه مسکن مقرون‌به‌صرفه" است.

برنامه شهرداری امکان دسترسی خانواده‌ها به اجاره مسکن با قیمت‌های کمتر از قیمت بازار را در تمام محله‌های شهرداری فراهم می‌کند. این سازمان به‌دنبال جذب مسکن خصوصی برای بازار اجاره مقرون‌به‌صرفه است که خانواده‌های طبقه متوسط را هدف قرار می‌دهد و تاکنون ۳۱۰ ذی‌نفع را برای حدود ۱۶۵ خانه تحویل داده‌شده، شامل شده است. شهرداری چهار پروژه برای ساخت هزار خانه جدید در دست اجرا دارد.

اقدام دیگر این نهاد شامل نوسازی املاک شهرداری است که به تقویت عرضه مسکن به بازار اجاره مقرون‌به‌صرفه با حدود ۲۰۰ مسکن جدید کمک می‌کند.

مقامات شهرداری همچنین برنامه‌ای را برای خرید املاک موسوم به «ایل‌ها» آغاز کرده‌اند که نمایانگر مسکن‌های ارزان برای طبقه کارگر است و قدمت آن به انقلاب صنعتی بازمی‌گردد و برای نوسازی به نفع ساکنان در نظر گرفته شده است.

رویکرد پورتو برای کاهش اجاره‌بها

انجمن توانبخشی شهری نیز به‌تازگی میز مسکن قابل دسترسی را ایجاد کرده است تا از علاقه‌مندان به تهیه برنامه‌های بازسازی مناطق تخریب‌شده و مسکن دائمی خود، تحت شرایط برنامه حمایت از دسترسی به مسکن و استراتژی مسکن محلی پشتیبانی کند.

پورتو سولیداریو، صندوق اضطراری اجتماعی شهرداری، حمایت درآمدی را در بازار اجاره رایگان فراهم کرده است و هدف آن کمک به کاهش بدهی خانواده‌ها و کاهش خفقان مالی شهروندان کم‌درآمد است. این سازمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون به ۴۵۰۰ خانواده با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ میلیون یورو کمک کرده است.

کد خبر 644000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.