۲۵ هکتار از بافت شهر فرسوده است

شهردار زازران گفت: به منظور بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر اقداماتی شامل طرح تشویقی ۵۰ درصد تخفیف عوارض برای نوسازی، آسفالت معابر بافت فرسوده و صدور رایگان پروانه برای بهسازی منازل قدیمی به منظور رونق بوم‌گردی و در راستای دستیابی به توازن و پایداری در بافت فرسوده شهر در نظر گرفته شده است.

یدالله مومن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای فاز سوم عملیات آسفالت معابر کوی امام حسین (ع) شهر زازران با پخش سه هزار تن آسفالت با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان اجرا شد.

وی افزود: پروژه پیاده‌روسازی معابر شهر در سال جاری نزدیک به هزار متر مربع با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

شهردار زازران خاطرنشان کرد: ساختمان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با یک دستگاه خودروی دارای نردبان ۹ متری و دو نیرو فعال است.

مومن‌زاده با بیان اینکه زازران سال ۱۳۹۲ به شهر تبدیل شده است، اضافه کرد: این شهر با ۸۵۰ هکتار وسعت دارای ۹ هزار نفر جمعیت است که از ۸۵۰ هکتار وسعت ۲۵ هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: به منظور بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر اقداماتی شامل طرح تشویقی ۵۰ درصد تخفیف عوارض برای نوسازی، آسفالت معابر بافت فرسوده و صدور رایگان پروانه برای بهسازی منازل قدیمی به منظور رونق بوم‌گردی در راستای دستیابی به توازن و پایداری در بافت فرسوده شهر در نظر گرفته شده است.

شهردار زازران گفت: با توجه به تازه‌تأسیس بودن شهر، زازران در حوزه زیرساخت‌های شهری از جمله آب و فاضلاب مشکلاتی دارد که از آن جمله می‌توان به انجام نشدن بهسازی و نوسازی شبکه آب شرب برای شهروندان، نبود فاضلاب و طرح مطالعاتی در این بخش و نبود امکان آنتن‌دهی موبایل در بعضی از نقاط شهر اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، شهر زازران با ۹ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر 643945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.