عفو رهبری شامل همه دانشجوها می‌شود

معاون وزیر علوم از برنامه این سازمان برای تدوین دستورالعمل برای بخشودگی دانشجویان درگیر در حوادث اخیر در راستای عفو رهبری خبر داد و گفت: ممکن است تنبیهات بخش کوچکی از دانشجویان این حوادث باقی بماند.

به گزارش ایمنا، هاشم داداش‌پور از تدوین دستورالعمل برای بخشودگی دانشجویان درگیر در حوادث اخیر خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه یک جمع‌بندی داشتیم و در این راستا سعی خواهیم کرد که حداکثر طی این هفته به تصمیم نهایی برسیم و نتیجه را به مقامات تصمیم‌گیرنده اعلام کنیم. به نظر می‌رسد، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانشجویان از همان منظومه فکری رهبری در بحث عفو برخوردار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز عدد دقیقی برای بخشودگی تعداد دانشجویان خاطی نداریم، شاید شرایط بخش کوچکی از دانشجویان درگیر در حوادث اخیر تأیید همان شرایط قبلی باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که بخشودگی، تعلیق و تخفیف را برای همه دانشجویان درگیر در حوادث اخیر فراهم کنیم.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: ممکن است برای درصدی از دانشجویان که تنبیهاتی در حوزه انضباطی برایشان در نظر گرفته شده است باقی بماند، اما هنوز آمار این دانشجویان مشخص نیست و سعی کردیم دسته‌بندی کنیم تا متناسب با وضعیت، تصمیماتی اخذ کنیم.

داداش‌پور افزود: هنوز هیچ داده مشخصی از دانشجویان نداریم که معلوم کند چه تعداد دانشجویان مشمول تنبیهات هستند. همه تلاش ما این است تا براساس منظومه فکری رهبری برای دانشجویان فرصت را فراهم کنیم تا از شرایط عفو استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها نقش خود را در حوزه عفو یا تخفیف مجازات دانشجویان خاطی ایفا خواهند کرد، این امر شامل دانشجویان دانشگاه آزاد نیز خواهد شد؛ به‌طورکلی عفو رهبری شامل همه دانشجویان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: ما در زمینه موارد فوق به یک دستورالعمل مشخص رسیدیم و تلاش می‌کنیم این دستورالعمل به زودی اعلام شود؛ ممکن است دانشجویی داشته باشیم مشمول عفو قوه‌قضاییه شده باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 643925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.