دست‌یابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: دست‌یابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امیری امروز _یکشنبه هفتم اسفندماه_ در نشست خبری در خصوص اهمیت اشتغال‌زایی خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات باکیفیت (کسب جایگاه در بازار) و دست‌یابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال، افزود: پرداخت تسهیلات (براساس طرح اشتغال)، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری از اجرای ۷۳۶۲ فرصت اشتغال در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: طرح‌های اجرایی مددجویان شامل طرح‌های دامپروری، حمل و نقل (خرید تاکسی شهری و وانت‌بار)، خدمات (راه‌اندازی فروشگاه‌های مختلف)، زنبورداری، صنایع دستی، صنعت و معدن، فرش و گلیم، پرورش طیور و کشاورزی است.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت دو سال و در مناطق محروم تا چهار سال و یا دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله از در بسته‌های تشویقی است که برای کارفرمایان در مناطق محروم در نظر گرفته شد.

امیری تاکید کرد: اقتصاد با چالش‌های مختلفی مانند پایین بودن بهره‌وری و سطح فناوری مواجه است، اشتغال یکی از چالش‌ها است که با توجه به شرایط خاص فعلی حتی از آن به عنوان مشکل نیز یاد می‌شود، فناوری اطلاعات نه تنها پتانسیل اشتغال‌زایی بالایی دارد، بلکه تأثیری جدی بر رفع سایر چالش‌های اقتصادی دارد بدیهی است، میزان اشتغال‌زایی هر فناوری به میزان تقاضا برای آن فناوری بستگی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز برای تمام زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: معرفی به بنگاه‌ها برای فروش محصولات تولیدی و عرضه محصولات در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات کمیته امداد استان به دارندگان طرح‌های اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اشتغال زنان ایرانی دو ویژگی مهم دارد؛ نخست اینکه زنان فرصت‌های شغلی کمتری دارند و دوم آنکه بیشتر در بخش‌های غیررسمی با دستمزد کم مشغول به فعالیت هستند. اشتغال زنان سرپرست خانوار حکایت دیگری است که در پی مشکلاتی مانند فوت شوهر، طلاق، ازکارافتادگی شوهر و مفقودالاثر بودن سرپرست شکل می‌گیرد.

کد خبر 643896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.