تصویب بودجه ۵۲۸ میلیارد تومانی شهرداری مبارکه

شهردار مبارکه گفت: بودجه سال آینده مدیریت شهری بالغ بر ۵۲۸ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از بررسی‌های لازم و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای سال آینده به تصویب رسید که نسبت به دو سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به ضرب‌آهنگ اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ورزشی در محله‌های مختلف شهر و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، با به ثمر نشستن طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در سال آینده، شاهد تغییرات جدی در زیرساخت‌های شهر مبارکه خواهیم بود.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: مهمترین محورها و سیاست‌های کلان در بودجه سال آینده، اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، افزایش نشاط، ارتقای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ارتقای شاخص‌های خدمات شهری، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و تقویت حمل‌ونقل عمومی است.

احمدی تصریح کرد: شهرداری مبارکه مجموعه‌ای از پروژه‌های عمرانی، خدماتی، توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی، حفظ و توسعه فضای سبز، زیباسازی محیط شهری و بازسازی هویت تاریخی، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است؛ توجه اصلی در این پروژه‌ها پاسخ به نیازهای اولویت‌دار شهروندان و ارتقای شرایط و محیط زندگی شهروندان براساس برنامه راهبردی و سند چشم‌انداز ۱۵ ساله شهر است.

وی اضافه کرد: احداث فاز دوم بلوار شهید حمزه بابایی، ادامه خیابان ۲۲ بهمن، تقاطع غیرهمسطح وحدت، احداث ادامه خیابان جهاد سازندگی، عملیات اجرایی مجموعه ارکیده، احداث شهرک مشاغل کارگاهی خیام و آغاز احداث عملیات بلوار امام رضا (ع) از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری مبارکه است.

شهردار مبارکه ادامه داد: بازسازی ارگ تاریخی نهچیر، مشارکت در احداث و تکمیل پروژه حسینیه مرکزی مبارکه، ادامه آزادسازی مسیر پروژه قطار شهری بهارستان-مبارکه و بلوار وحدت قهنویه از دیگر طرح‌های مدیریت شهری در این دوره است.

احمدی با اشاره به جوان‌سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری مبارکه گفت: خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس، شش دستگاه ون جدید و بازسازی شش دستگاه اتوبوس فرسوده با اعتباری بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان انجام شده است.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری نسبت به سال قبل افزایش داشته است که با مصوب شدن آن امیدواریم منشأ خیر و برکت برای شهر و شهروندان باشد تا بتوانیم توسعه همه‌جانبه را در راستای تحقق شعار و اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری رقم بزنیم.

شهردار مبارکه با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و پیش‌بینی ورود گردشگران به این شهر گفت: از همه ارگان‌ها و همشهریان انتظار داریم که شورای اسلامی شهر و شهرداری را در ارائه هرچه بهتر خدمات به هم‌وطنانی که در ایام نوروز به این شهر سفر می‌کنند، یاری کنند.

کد خبر 643889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.