دریافت مالیات از خانه‌ها و ویلاهای لوکس به کمیسیون تلفیق رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع ابهام، موضوع اخذ مالیات از خانه‌ها و ویلاهای لوکس را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز _یکشنبه هفتم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند (ذ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارجاع داد.

در جریان بررسی این بند، ابتدا نمایندگان با اصلاح پیشنهادی محمدرضا صباغیان بافقی در ردیف (۱) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با ۱۵۲ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس آن عبارت «واحدهای مسکونی» در این ردیف حذف شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف ضمن ارجاع این ردیف بر اساس ماده ۱۵۳ به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور برای بررسی بیشتر اظهار کرد: به نظر من با حذف عبارت «واحدهای مسکونی» در این بند، ابهاماتی به وجود می‌آید، در شرایط کنونی ویلاهای غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند و از ویلاهای مجازی که ساخته می‌شود، مالیات می‌گیریم و به صورتی دیگر آنها را مجازات و تنبیه می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: از طرف دیگر در بند (ذ) تبصره ۶ برای اخذ مالیات از ویلاها قید جمعیتی ۱۰۰ هزار نفر آورده شده و این در حالی است که اغلب ویلاها در شهرها و محیط‌های بسیار کوچک است. از این‌رو با توجه به ابهامات مذکور بند مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

کد خبر 643849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.