مطالبه اصلی مردم بازفت استقرار پاسگاه عشایری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: مطالبه اصلی مردم بخش بازفت استقرار پاسگاه عشایری و پایگاه در «بازفت‌بالا» است که این مطالبه بحق باید در دستور کار دستگاه‌های امنیتی استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به وسعت جغرافیایی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ دارای روستاهای پراکنده‌ای است و در ماه‌های بهار شاهد ییلاق عشایر است اما با گران شدن گوشت شاهد افزایش سرقت احشام عشایر هستیم زیرا خودرو گشت نیروی انتظامی در این شهرستان به صورت شبانه فعالیت ندارد.

وی افزود: با توجه به افزایش آمار سرقت احشام نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در جاده‌های ورودی و خروجی شهرستان کوهرنگ از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ مطالبه اصلی مردم بخش بازفت را استقرار پاسگاه عشایری و استقرار پایگاه در «بازفت‌بالا» دانست و گفت: این مطالبه بحق مردم باید در دستور کار دستگاه‌های امنیتی استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان کوهرنگ، تکمیل زیرسازی و جدول‌بندی کوچه‌ها و تعیین تکلیف مجری رسیدگی به جاده‌های آنتنی روستا باید در دستور کار قرار گیرد.

غیبی‌حاجیور با اشاره به اینکه قوت غالب روستاییان نان است، افزود: به دلیل اینکه سهمیه آرد بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ توزیع می‌شود، سهمیه تخصیصی به روستاییان بسیار پایین است و در این زمینه نارضایتی‌هایی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با تاکید بر اینکه بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است و طرح‌های هادی در این روستاها اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها باید با مقامات ذی‌صلاح جهت تأمین اعتبار هماهنگی انجام شود.

وی ادامه داد: ساختمان شبکه بهداشت کوهرنگ نیز پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، اما با توجه به نبود بودجه هنوز شبکه بهداشت در محل بیمارستان امام سجاد (ع) قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد ساختمان را اشغال کرده است.

غیبی‌حاجیور اضافه کرد: با توجه به گستردگی شهرستان کوهرنگ که یک‌سوم مساحت استان را تشکیل می‌دهد و دارای چندین روستا و سه شهر است، نیاز مبرم به چند دستگاه آمبولانس کوهستانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به مناطق علاوه بر خدمت به مردم، خدمت به محیط زیست، منابع طبیعی و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و ضوابط موجود در واگذاری انشعابات گاز مردم با مشکل دریافت پروانه ساختمانی مواجه هستند، لذا چاره‌اندیشی برای منطقه سردسیری و سوخت‌رسانی نفت سفید باید به صورت جدی و هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 643846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.