تکمیل تونل گورمیزه، مسیر شهرکرد به خوزستان را کوتاه می‌کند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تونل بزرگ محور اردل-دوپلان (گورمیزه) به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در این استان است که در صورت بهره‌برداری از این محور، مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به معضلات دشت شهرکرد اظهار کرد: دشت شهرکرد در حال حاضر تبدیل به کانون ریزگردها شده است و در معرض خطر خودسوزی (آتش‌سوزی درونی زمین یا آتش‌سوزی تالابی) قرار دارد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ طرح‌هایی برای احیای دشت شهرکرد مطرح می‌شود اما تاکنون تغییر محسوسی در وضعیت آن مشاهده نشده است لذا تأمین اعتبار برای احیای این دشت از موضوعات ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تخصیص اعتبار جهت خطوط انتقال آب بیدکان در بخش لاران شهرستان شهرکرد و رفع مشکلات منطقه غرب شهرکرد از جمله امامزاده سبزپوش، بیمارستان چالشتر و کنارگذر منطقه غرب تا میدان زاینده‌رود نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تأمین اعتبار تونل گورمیزه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی کشور قول مساعد داده شده است، گفت: تونل بزرگ محور اردل‌-دوپلان (گورمیزه) به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در استان چهارمحال‌وبختیاری است که با تکمیل آن دسترسی مرکز این استان به استان خوزستان را از شهرستان‌های اردل، کیار و با حذف گردنه باج‌گیران و محور دوپلان که از نقاط حادثه‌خیز استان است، تسهیل می‌کند و در صورت بهره‌برداری از این محور مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

سلیمانی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت فاضلاب شهر اردل افزود: حدود هفت سال است که از کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی طرح ۵۰ کیلومتری فاضلاب شهر اردل می‌گذرد، اما به علت کمبود اعتبار، روند اجرایی آن پیشرفت چندانی نداشت که این موضوع باعث گلایه جمعی از شهروندان شهر اردل شده است.

وی تخصیص اعتبار جهت تونل دشتک فارسان را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: با احداث تونل فارسان به دشتک مسیر شهرکرد به دشتک ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

وی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری از ضروریات است.

کد خبر 643828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.