خرید انواع بلبرینگ اصل در مدل های متنوع از بیرینگ مارت

بر اثر گذشت زمان آسیب های زیادی به دلیل به وجود استهلاک بر روی برخی از وسایل به پدید خواهد آمد. بنابراین به منظور جلوگیری از ساییدگی و یا خراشیدگی قطعات از بلبرینگ ها استفاده می شود که وظیفه اصلی آن ها رفع عیوب و همچنین جلوگیری از استهلاک پیش از حد قطعات از یکدیگر است.

شایان ذکر است بلبرینگ ‌ها از انواع بیرینگ هستند که بارهای محوری را تحمل خواهند کرد. بلبرینگ های غلتشی از دو عدد رینگ و یک مجموعه از اجزای غلتنده تشکیل شده اند که در مسیر رینگ ها حرکت می کنند. خرید بلبرینگ اصل در مدل های متنوع از بیرینگ مارت امکان پذیر است؛ بنابراین توصیه می‌شود تا برای استفاده از بلبرینگ های اصلی توجه کاملی به کیفیت آن ها داشته باشید.

بلبرینگ و انواع آن

بلبرینگ یا به عبارتی توپ چرخنده از دو بخش تشکیل شده است. ball به معنی توپ و bearing به معنی یاتاقان است. بلبرینگ ها کاربردهای بسیار مهمی در بسیاری از ماشین های صنعتی و همچنین ابزارهای مختلف دارند. در واقع یاتاقان ها اندازه استاندارد داشته و هر یک در موارد خاصی استفاده می شوند. بیرینگ ها از نظر ساختمان داخلی به انواع مختلفی مانند یاتاقان های غلتشی و همچنین لرزشی و... تقسیم ‌بندی خواهند شد. بلبرینگ ها از ساچمه های گردی تشکیل می شوند که این ساچمه ها تحت عنوان بخش غلتشی کار می کنند و می توانند برخی از اجزای چرخان موجود در سیستم های مختلف مانند شافت ها را با کم ترین استهلاک منتقل نمایند.

در واقع این یکی از بارزترین خصوصیاتی به شمار می آید که بلبرینگ ها در اختیار شما قرار خواهند داد چرا که موجب افزایش سرعت و همچنین بالا رفتن عمر مفید قطعات می شود. علاوه بر این، کاهش گرما در زمان کار کردن دستگاه نیز یکی دیگر از مزیت های استفاده از بلبرینگ است. ذکر این نکته ضروری است که اغلب بلبرینگ ها در سیستم های استاتیکی و دینامیکی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند نوع خاصی از حرکت را پشتیبانی نمایند. ساچمه، رولر مخروطی و رولر استوانه ای، رولر سوزنی، رولر بشکه ای متقارن و نامتقارن از اشکال استاندارد بلبرینگ محسوب می شوند.

شکل های استانداردی که در ساختار این بیرینگ استفاده شده است، مشخص کننده نوع آن خواهد بود. برای مثال در صورتی که اجزای چرخنده یک سیستم به صورت ساچمه باشند، به آن ها بلبرینگ گفته می شود و در صورتی که اجزای سازنده به شکل رول مخروطی و استوانه ای باشد به آن رولبرینگ می گویند. انواع بلبرینگ عبارتند از:

  • بلبرینگ شیار عمیق
  • بلبرینگ تماس زاویه ای
  • بلبرینگ خود تنظیم
  • بلبرینگ کف گرد

خرید انواع بلبرینگ اصل در مدل های متنوع از بیرینگ مارت

بلبرینگ چه کاربردی دارد؟

همان طور که در قسمت بالا نیز اشاره شد بلبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی و همچنین بارهای محوری را تحمل کنند و در بخش‌ هایی که بار به نسبت کوچک است مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی می ‌توان گفت بار از لایه خارجی بلبرینگ به گوی منتقل خواهد شد و در آن قسمت فشار به لایه داخلی انتقال پیدا می کند. در نظر گرفتن نحوه ساخت، قرارگیری گوی ها و نقطه اتصال آن ها، می تواند با لایه های بیرونی و درونی بسیار کوچک و به صورت خطی یا نقطه ای باشد. به همین دلیل در همین راستا می ‌تواند بسیار نرم حرکت کند.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که می ‌توان خرید انواع بلبرینگ اصل در مدل های مختلف را از بیرینگ مارت انجام داد. شایان ذکر است در زمان استفاده از بلبرینگ باید به اندازه ساچمه دقت کنید چرا که ساچمه ها اغلب به صورت ریز و درشت هستند و نقش بسیار مهمی در ساختمان آن ایفا می کنند. ذکر این نکته ضروری است که اغلب در فشارهای کم از بلبرینگی که دارای ساچمه های ریز است، استفاده می شود و در بخش هایی که فشار بالاست از بلبرینگ با ساچمه های گرد تخته ای استفاده خواهد شد.

در بیشتر مواقع به این بلبرینگ ها بلبرینگ های غلتکی نیز اطلاق می شود. بلبرینگ هایی که دارای غلتک نازک هستند را نیز معمولاً یاتاقان سوزنی می گویند. معمولاً فشار وارده را ساچمه های موجود در بلبرینگ متحمل می شوند لذا در صورتی که میزان فشار روی بلبرینگ زیاد باشد احتمال خرد شدن ساچمه نیز افزایش پیدا می کند. علاوه بر این نکته بسیار مهمی که در زمان استفاده از بلبرینگ باید به آن توجه داشته باشید، کوچک بودن محل تماس آن است. در صورتی که به گوی فشار بیش از حد وارد شود تغییر شکل و همچنین خرد شدن بلبرینگ ها را شاهد هستیم. بنابراین در مواقع و در بخش هایی که فشار بر روی بلبرینگ زیاد است، باید از یاتاقان های غلتکی و یاتاقان های غلتکی مخروطی استفاده نمود.

خرید انواع بلبرینگ اصل در مدل های متنوع از بیرینگ مارت

کلام پایانی

بلبرینگ ها در انواع های مختلفی به منظور کاهش استهلاک بین قطعات استفاده می‌شود اما در زمان استفاده از بلبرینگ نیاز است تا برخی از موارد بسیار مهم را مد نظر داشته باشید. با توجه به اینکه معمولاً فشار های وارده به بلبرینگ توسط ساچمه تحمل می شود لذا در صورتی که فشار بر روی بلبرینگ بیش از حد باشد احتمال تغییر شکل وهمچنین خورد شدن ساچمه وجود دارد. همچنین برای موارد مختلفی باید از بلبرینگ های مناسب استفاده کرد که می توانید اقدام به خرید انواع بلبرینگ اصلی در مدل های متنوع از بیرینگ مارت کنید.

کد خبر 643804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.