گل‌کاری محوطه گنبد سرخ برای استقبال از بهار

شهردار مراغه گفت: به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای گلکاری محوطه گنبد سرخ و سنجش میزان آمادگی این محل برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی، دستورات لازم صادر شده است.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از عملیات تخریب دیوار قدیمی مدرسه ارجمندی، رعایت تعریض و احداث دیوار جدید به منظور آزادسازی مسیر دسترسی به گنبد سرخ مراغه خبر داد و اظهار کرد: در این طرح مقدار ۱۸۹ مترمربع مسیر دسترسی به اثر تاریخی گنبد کبود آزادسازی شد و برای اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد ریال برای مصالحه و دیوارکشی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از وضعیت گنبد سرخ برای استقبال از بهار بازدید انجام شده است، افزود: به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای گلکاری محوطه گنبد سرخ و سنجش میزان آمادگی این محل برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی، دستورات لازم صادر شده است.

شهردار مراغه با اشاره به روند بهسازی رصدخانه شهر، خاطرنشان کرد: علاوه بر بهسازی محوطه رصدخانه تاریخی شهر در اجرای طرح استقبال از بهار، نورپردازی و تأمین روشنایی محوطه نیز انجام شده است.

مقتومی اضافه کرد: با افزایش سه هزار مترمربع فضای سبز در محوطه رصدخانه، استفاده از گل‌های زینتی و کاشت درختچه جلوه ویژه‌ای به رصدخانه داده شده است.

وی با اشاره به روند بهسازی ساختمان سوم ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه، گفت: با ایجاد و تجهیز ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در پارک ملت مراغه، سرعت اقدامات سازمان جهت خدمات‌رسانی در مرکز شهر افزایش خواهد داشت.

کد خبر 643643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.