تبلیغ هیئت فوتبال شهرستان اصفهان برای سایت غیرمجاز + پاسخ مسئولان

هیئت فوتبال شهرستان اصفهان در حالی در صفحه رسمی خود پخش زنده اینترنتی فینال مسابقات رده سنی زیر ۱۳ و ۱۵ سال را از طریق یک سایت خصوصی تبلیغ کرد که این پایگاه اینترنتی، مجوزهای لازم برای چنین فعالیتی را ندارد اما ریاست این هیئت درباره این اقدام پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات فینال رده سنی زیر ۱۳ سال و ۱۵ سال شهرستان اصفهان روز گذشته جمعه _پنجم اسفند ماه _ برگزار و قهرمان این رقابت‌ها معرفی شد. نکته قابل توجه دیدار نهایی این رقابت‌ها، پخش زنده و اینترنتی آن بود که نه از طریق صفحات رسمی هیئت و باشگاه‌ها بلکه از طریق یک وبگاه خصوصی انجام شد و هیئت فوتبال شهرستان اصفهان هم آن را در صفحه رسمی اینستاگرامی خود تبلیغ کرده بود. حتی در یکی از استوری‌ها، هیئت شهرستان از دنبال‌کنندگانش خواسته بود تا برای پیش‌بینی دیدار فینال روی لینکی کلیک کنند که بازهم به یکی از وبگاه‌های همین مالک خصوصی ختم می‌شد.

تبلیغ هیئت فوتبال شهرستان اصفهان برای سایتی غیرمجاز+ پاسخ مسئولان

نکته جالب این است که این وبگاه خود را در حالی تلویزیون اینترنتی معرفی کرده است که نامی از آن در لیست مجوزدارهای سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به چشم نمی‌خورد. همچنین وبگاه خبری مرتبط با این تلویزیون اینترنتی که هیئت شهرستان اصفهان به نظرسنجی در آن لینک داده، در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نشده است.

طبق قوانین کشور همه تلویزیون‌های اینترنتی باید مجوز فعالیت خود را از ساترا و پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها از هیئت نظارت بر رسانه‌ها اخذ کنند که درباره این وبگاه، هیچکدام از این موارد صدق نمی‌کند و به عبارتی فعالیت رسانه‌ای آن قانونی نیست.

تبلیغ هیئت فوتبال شهرستان اصفهان برای سایتی غیرمجاز+ پاسخ مسئولان

در چنین شرایطی سوال مهم این است که هیئت فوتبال شهرستان چطور بدون بررسی پخش زنده فینال مسابقات خود را به این وبگاه سپرده است؟ آیا این امکان وجود نداشت که پخش زنده از طریق صفحه رسمی هیئت در اینستاگرام یا آپارات انجام شود؟ در حالی که مزایده‌ای برگزار نشده است، چطور فرصت تبلیغ از طریق صفحه رسمی هیئت فوتبال شهرستان در اختیار وبگاهی قرار داده می‌شود که حتی مجوزهای لازم را اخذ نکرده است و این‌گونه از هیئت شهرستان رسمیت می‌پذیرد؟ و چرا باید هیئت فوتبال در مقام برگزارکننده برای پیش‌بینی مسابقات به وبگاه دیگری لینک شود؟

تبلیغ هیئت فوتبال شهرستان اصفهان برای سایتی غیرمجاز+ پاسخ مسئولان

تبلیغ هیئت فوتبال شهرستان اصفهان برای سایتی غیرمجاز+ پاسخ مسئولان

از اینکه آن وبگاه مجوزهای لازم را اخذ نکرده است، بی‌خبر بودم

جعفر جعفری، رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: این وبگاه در گذشته پخش زنده تلویزیونی داشته و در حال حاضر نیز پخش دیدارهای ون‌پارس در لیگ دسته اول فوتبال کشور را انجام می‌دهد اما از اینکه مجوزهای لازم را اخذ نکرده است، بی‌خبر بودم و به‌طور قطع پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: عجیب است که اتفاقات هیئت فوتبال شهرستان برای برخی مهم شده است. حدود یک‌سال است که تمام عوامل هیئت فوتبال شهرستان بدون دریافت حق‌الزحمه‌ای کار می‌کنند و این موضوع برای هیچکس اهمیت ندارد اما حالا پخش زنده این وبگاه مهم شده است.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف ما از این کار پوشش فعالیت‌های فوتبال پایه بوده است و جز این برنامه‌ای نداشته‌ایم. با این شرایط تصمیم دارم تا پایان سال از این مسئولیت کنار بروم؛ چرا که دیدن این اتفاقات در ورزش به ویژه فوتبال عجیب است.

قرارداد ما با این وبگاه رایگان منعقد شده است

رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان تصریح کرد: می‌توانستیم این برنامه را در پلتفرم‌هایی مثل آپارات و لایو اینستاگرام هیئت پوشش دهیم اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از این سایت کمک گرفتیم. درخصوص قرارداد با این سایت نیز مبلغی از سوی هیئت پرداخت نشده و این کار رایگان انجام گرفته است اما به‌طور قطع آن‌ها باید پاسخگوی نداشتن مجوزشان باشند و پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

کد خبر 643623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.