دیدار دوباره پایتخت‌نشینان اسپانیا

در چارچوب مهم‌ترین دیدار هفته رقابت‌های لالیگای اسپانیا، تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکومادرید دربی جذابی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، دربی اسپانیا بار دیگر برگزار خواهد شد و این بار تیم رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو میزبان رقیب سرسخت و همشهری خود، اتلتیکو مادرید است.

تیم میزبان در حال حاضر با هشت امتیاز کمتر از بارسلونای صدرنشین، در رده دوم جدول قرار دارد و اتلتیکو نیز با کسب چهار امتیاز بیشتر نسبت به رئال بتیس در رده چهارم جدول لالیگا است. رئال مادرید به دنبال فرم خیره‌کننده بارسلونا در لالیگا جای اشتباه زیادی ندارد و برای ماندن در رقابت صدر باید از سد اتلتیکو عبور کند.

بارسلونا در حال حاضر جایگاه خود را در رتبه اول لیگ تثبیت کرده و بدون شک نگاهی به دربی اسپانیا نیز دارد. آبی‌اناری‌ها این هفته برابر آلمریا قرار خواهند گرفت و بدون شک با تمام قوا در بازی‌های اسپانیا به میدان می‌روند. تیم ژاوی تا این‌جای کار از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا حذف شده است و بزرگترین شانس آن‌ها برای کسب جام در این فصل، قهرمانی لالیگا است.

شاگردان کارلو آنچلوتی باید به پیروزی خود ادامه دهند و امیدوار باشند که بارسلونا بلغزد. کهکشانی‌ها پس از پنج پیروزی متوالی در تمام رقابت‌ها، از جمله قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و پیروزی رضایت‌بخش برابر لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، پا به این مسابقه می‌گذارند.

رئال مادرید در دو بازی اخیر خود در لیگ مقابل الچه و اوساسونا پیروز شده و شش بار گلزنی کرده است. آن‌ها در این مدت گلی دریافت نکرده‌اند و شواهد نشان می‌دهد که نقص‌های دفاعی تیم مادریدی بهبود یافته است. البته آن‌ها برابر لیورپول دو گل دریافت کردند، اما عنصرهای تهاجمی رئال به‌قدری خوب است تا این تیم همچنان بتواند به پیروزی‌های دلچسب فکر کند.

تیم آنچلوتی نیم‌نگاهی به بازی رفت نیمه‌نهایی کوپا دل ری با بارسلونا در روز دوم مارس خواهد داشت و غول‌های پایتخت برای کسب سه جام مهم می‌جنگند.

دیدار دوباره پایتخت‌نشینان اسپانیا

اتلتیکو مادرید از سال ۲۰۱۶ تاکنون رئال مادرید را در برنابئو در لالیگا شکست نداده است که نشان‌دهنده تکلیف سخت آن‌ها در بازی پیش رو دارد. با این حال شاگردان دیگو سیمئونه سرحال‌تر از رئال هستند و به دلیل حضور نیافتن در رقابت‌های اروپایی و نمایش ناامیدکننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تمام تمرکز خود را روی رقابت‌های لیگ گذاشته‌اند. آن‌ها پیش از این در کوپا دل‌ری نیز توسط رئال حذف شده‌اند و مسابقه آتی می‌تواند زمان مناسبی برای انتقام گرفتن باشد.

اتلتیکو مادرید در این فصل تنها روی لالیگا تمرکز کرده است و می‌خواهد در جمع چهار تیم برتر باقی بماند. آن‌ها شانس کمی برای قهرمانی دارند و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا مهمترین اولویت سیمئونه محسوب می‌شود. در حال حاضر رئال بتیس با چهار امتیاز کمتر نسبت به اتلتیکو در رده پنجم است و رئال سوسیداد نیز با دو امتیاز بیشتر نسبت به تیم پایتخت در رتبه سوم قرار دارد. همچنین اختلاف این تیم با بارسا در صدر نیز به امتیاز ۱۸ رسیده و تقریباً غیرقابل جبران است.

در حال حاضر صحبت‌هایی درباره جدایی دیگو سیمئونه از اتلتیکو نیز شنیده می‌شود. سرمربی آرژانتینی سال‌ها است در تیم دوم پایتخت اسپانیا حضور دارد و با این باشگاه به افتخارات متعددی رسیده است. اگرچه او بنیانگذار برترین دوره اتلتیکو مادرید در تاریخ خود است، با این حال برخی هواداران اعتقاد دارند که وی نمی‌تواند بیشتر از این، چیزی به باشگاه ارائه کند.

کد خبر 643585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.