لزوم توجه به فضای مجازی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فضای مجازی یکی از اساسی‌ترین موضوع در کنترل آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه ششم اسفند_ در نشست با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: فضای مجازی اساسی‌ترین موضوع در کنترل آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها است و امروزه مقابله با جنگ رسانه‌ای تنها با افزایش سواد رسانه‌ای اعضای خانواده‌ها میسر می‌شود.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده‌ها افزود: دوری از چشم‌وهم‌چشمی‌ها و کاهش توقعات با برگزاری برنامه‌های آموزشی در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی، خانواده‌ها را از آسیب‌های احتمالی دور می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اختصاص بودجه کافی دولت برای امر فرهنگ‌سازی و رفع مسائل اجتماعی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نهادهای مردمی کلید رفع بسیاری از مشکلات این حوزه است.

وی تشکیل کارگروه‌های فرهنگی محله‌محور با حضور معتمدان، بزرگان و صاحب‌نظران هر محله را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از امکانات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، توسعه کتابخانه‌ها، افزایش فضاهای ورزشی، تأمین اشتغال و ایجاد فضاهای شهری مناسب از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و وجود خلأها در مدیریت شهری مربوط به آموزش ندیدن شوراهای اسلامی است، افزود: اگر آن‌ها به وظایف خود به‌طور کامل مسلط باشند، تخلفات به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند، یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی استان موانع و خلأهای قانونی را در حوزه‌های مختلف برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها مطرح و پیگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از نیروهای بومی به عنوان مبلغان دینی برای روستاییان و عشایر استفاده کرد؛ همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تأمین منابع لازم برای اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد می‌کنم.

وی تاکید کرد: طرح و بررسی مطالبه مردمی درباره مشکلات اجتماعی مربوط به کارخانه قند هفشجان، بررسی درخواست مردمی مبنی بر بهره‌برداری از جاده دزک_فرخشهر، بررسی و رفع مشکل جاده فارسان به خوزستان و طرح مطالبات درباره زیرساخت‌های روستایی و مسکن ملی روستایی صورت گرفت.

سلیمانی افزود: مقرر شد بازدید میدانی از کارخانه قند با حضور اعضای شوراهای اسلامی، کارشناسان محیط زیست و بهداشت و سایر مسئولان ذی‌ربط انجام شود.

کد خبر 643572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.