تحصیل بیش از ۶۰۰۰ نفر در مدارس شبانه‌روزی اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از شش هزار نفر در استان در ۵۷ مدرسه شبانه‌روزی در حال تحصیل بوده و نیازمند حمایت‌های همه جانبه هستند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر مدارس شبانه روزی در نقاط محروم است، اظهار کرد: دانش‌آموزان در ۲۱ واحد دوره متوسطه اول، ۳۶ واحد متوسط نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که ۲۰ واحد دخترانه و ۳۷ واحد پسرانه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ابتدای سال تحصیلی با اغتشاشات به صحنه شهرهای مختلف به‌ویژه شهرهایی که انقلاب از آنها آغاز شده است، وارد شد، افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری کلانی که در فضای مجازی کرده بود، احساس کرد زمینه برای تأثیر فکری و هیجانی روی جوانان و نوجوانان فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در همان بحبوحه اغتشاشات، ۱۳ آبان‌ماه با حضور پرشور دانش‌آموزان، اولیا آن‌ها و فرهنگیان استان در کنار آحاد مردم همراه بود و پس از آنان ۲۶۰ مدارس به همراه دانش‌آموزان پذیرای شهدای گمنام بوده‌اند.

وی با اشاره به بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی کشور در مسجد سید اصفهان، گفت: اعتکاف دانش‌آموزی در سال جاری بی‌نظیر بود؛ ۴۱ منطقه و ناحیه استان با استقبال بیش از ۲۴ هزار دانش‌آموز در مساجد ویژه اعتکاف دانش‌آموزی همراه شد؛ این مراسم با محوریت خود دانش‌آموزان به‌عنوان گردانندگان اصلی برگزار شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: ترویج معارف قرآنی و اسلامی از وظایفی است که باید انجام دهیم و در این راستا از نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به‌عنوان ارزشمندترین کتب باید کرد؛ برای این امر مصوب کرده‌ایم که خانه نهج‌البلاغه برای اولین‌بار در آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی با اشاره تخصیص پایگاهی جهت خانه نهج‌البلاغه در مرکز تحقیقات معلمان افزود: هدف از این امر تعمیق مفاهیم دین از منظر نهج‌البلاغه در سطوح مختلف آموزش و پرورش، تربیت نیروی متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تغییر سبک زندگی کارکنان دانش‌آموزان و خانواده‌ها مبتنی بر آموزه‌های نهج‌البلاغه و ایجاد فضای تحقیق و مطالعه پیرامون نهج‌البلاغه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: حضور دانش‌آموزان در راهیان نور تأثیر بسیاری بر زندگی دانش‌آموزان دارد و اثربخشی اردوهای راهان نور بسیار قابل توجه است. بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند و بازخوردهای مطلوبی دریافت شده است.

وی اظهار کرد: در اردوهای راهیان پیشرفت برای حضور ۳۶ هزار دانش‌آموز در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا کنون بیش از ۱۲ هزار نفر محقق شده است و در تلاشیم تا با ایجاد ظرفیت مناسب در فرصت باقی‌مانده به هدف‌گذاری موردنظر برسیم.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از شش هزار نفر در استان در ۵۷ مدرسه شبانه‌روزی در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر این مدارس در نقاط محروم است و نیازمند حمایت‌های همه جانبه هستند.

کد خبر 643560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.