استفاده از نرم‌افزار «نشان» برای کاهش ترافیک شهر اصفهان

شهردار اصفهان با تشریح مجموعه اقدامات و راهکارهای پیش‌بینی شده برای کنترل ترافیک روزهای پایانی سال، گفت: قراردادی برای همکاری تخصصی جهت استفاده از نرم‌افزار «نشان» منعقد شده است که بر این اساس خلوت‌ترین مسیر ممکن به شهروندان نمایش داده می‌شود و این امر به کاهش ترافیک شهری کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز_ شنبه ششم اسفند_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا (ع) و قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال و خرید نوروز نزدیک می‌شویم، به منظور رفع مشکل ترافیک شهری و تسهیل در ترددها، تمهیداتی از سوی مدیریت شهری اندیشیده شده است که جز با همکاری و همراهی شهروندان میسر نخواهد بود.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا پایان سال جاری ساعت فعالیت خدمت‌رسانی وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مثل مترو و اتوبوس حدود یک ساعت افزایش می‌یابد در این راستا مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌های شهری تا ساعت ۲۲:۳۰ هر شب به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پارکینگ‌های عمومی زیر نظر شهرداری نیز تا ساعت ۲۴ فعال است، تصریح کرد: دوربین‌های ترافیکی که محدوده شهر را کنترل می‌کنند نیز فقط تا ساعت ۲۱ فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی نیز تا ساعت ۱۸ افزایش یافته است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود دریافت معاینه فنی خودرو خود را به شب و ساعت‌های پایانی ایام اسفند موکول نکنند.

قاسم‌زاده با اشاره به لزوم ارتقای ایمنی عابران پیاده اظهار کرد: در این راستا سعی کرده‌ایم با افزایش نور پیاده‌روها و محل‌های عبور عابران پیاده ایمنی تردد شهروندان را تأمین کنیم، زیرا بیشترین دلیل تصادف خودروها با عابران پیاده، ندیده شدن عابران به علت تاریکی هوا است.

وی تاکید کرد: طبق آمارها ۴۰ درصد از تلفات حوادث رانندگی در سطح شهر شامل عابران پیاده می‌شود در این راستا رانندگان باید دقت نظر بیشتری داشته باشند، البته عابران پیاده نیز باید نخست از پیاده‌روها استفاده و حتی‌الامکان در تردد از عرض خیابان با دقت بیشتری عمل کنند.

لزوم همراهی شهروندان برای کاهش ترافیک شهر

شهردار اصفهان با تاکید بر نقش شهروندان در کاهش ترافیک شهر گفت: شهروندان خریدهای نوروزی و مایحتاج خود را از نزدیک‌ترین محل سکونت خود انجام دهند و رنج سفر به نقاط دور را به خود تحمیل نکنند، همچنین مانند دوران کرونا می‌توان بخشی از خریدها را به صورت اینترنتی انجام داد.

وی اظهار کرد: چنانچه شهروندان برای تردد و خرید وارد حلقه مرکزی شهری می‌شوند، نباید به هیچ عنوان وسایل نقلیه خود را به صورت دوبل پارک کنند، چراکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر ناشی از پارک دوبل شهروندان در سطح معابر است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهروندان سعی کنند در ساعات اوج ترافیک برای خرید از منزل خارج نشوند، افزود: ساعات هفت تا ۹، ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ زمان اوج ترافیک شهری است، بنابراین شهروندان باید زمان تردد خود را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این است که شهروندان از نرم‌افزار «نشان» استفاده کنند؛ قراردادی برای همکاری تخصصی جهت استفاده از نرم‌افزار «نشان» منعقد شده بود که بر این اساس خلوت‌ترین مسیر ممکن به شهروندان نمایش داده می‌شود و این امر به کاهش ترافیک شهری کمک می‌کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان در این ایام محل‌ها و گلوگاه‌های پرترافیک را در سطح شهر مشاهده می‌کنند که با مداخله شهرداری قابل رفع است، می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا آن مشکل در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 643558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.