نخستین واحد تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در مشهد افتتاح شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین‌بار در کشور خط اتوماتیک تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، علی رسولیان امروز_ جمعه پنجم اسفند_ در مراسم افتتاح خط اتوماتیک تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد اظهار کرد: برای ایجاد این واحد تولیدی اعتبار ارزی بالغ بر ۱.۵ میلیون یورو و اعتبار ریالی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی افزود: این مجموعه با اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰ نفر قادر خواهد بود با ظرفیت بی‌نظیر سالانه نه میلیون عدد انواع لامپ هالوژن خودرو در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت را تولید کند.

معاون وزیر صنعت و معدن، تجارت در ادامه با بازدید از تنها تولیدکننده انحصاری دیودهای LED با مجموعه کالایی (SMD-DIP-COB) و همچنین تولیدکننده پنل‌های روشنایی اضافه کرد: این شرکت دانش‌بنیان با هدف ایجاد صنعتی کارآمد و هایتک برای نخستین‌بار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشستی با حضور مسئولان استانی و نیز طرح مشکل تأمین زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر رویکردها در حمایت از این شرکت‌ها دانست و گفت: در این راستا تاکنون ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان زمین مورد نیاز برای استقرار در شهرک‌های صنعتی را دریافت کرده‌اند تا فعالیت تولیدی خود را آغاز کنند.

رسولیان برای پیگیری اخذ مجوز توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی «ماشین سازی و فناوری‌های برتر» در اطراف مشهد برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی قول مساعدت داد و افزود: در صورت موافقت خراسان رضوی، این مهم به جد در سطح ملی پیگیری و محقق می‌شود.

گفتنی است، شهرک ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد ۱۶۰ هکتار است که برای واگذاری به واحدهای صنعتی تاکنون ۳۵۵ قرارداد منعقد و واحدها مستقر شده‌اند. از این تعداد ۵۵ واحد خدماتی، ۸۰ واحد کارگاهی و ۲۲۰ واحد صنعتی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 643500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.