مدافعان سلامت با ایثار و فداکاری خود خدمتی ماندگار به جامعه کردند

استاندار گیلان گفت: خدمات ارزنده مدافعان سلامت و شهدای این عرصه تا ابد در دل و جان مردم ایران اسلامی ماندگار است و همگان قدردان این ایثارگران و شهدای عرصه سلامت هستند.

به گزارش ایمنا، اسدالله عباسی عصر امروز_ جمعه پنجم اسفندماه_ در مراسم سومین سالروز شهادت پرستار نرجس خانعلی‌زاده، نخستین شهید مدافع سلامت کشور در مجموعه ورزشی شهدای کلاچای شهرستان رودسر با بیان‌اینکه ما امروز از امنیت و سلامت برخورداریم، اظهار کرد: سال‌ها است که با تحریم ناجوانمردانه دشمن روبه‌رو بوده و هستیم و در شرایطی که بحران کرونا، بحران‌های اقتصادی و فرهنگی و غیره بر ما تحمیل کردند، توانستیم نقشه‌های شوم شأن علیه این ملت و نظام را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در زمان کرونا حتی از ارائه ماسک و واکسن به کشورمان خودداری می‌کردند، افزود: شهید نرجس خانعلی‌زاده، نخستین شهیده‌ای بود که با فداکاری و ایثار خدمتی ماندگار را به یادگار گذاشت که سالیان سال در اذهان ماندگار خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به منزلت شهدا و باورهای اعتقادی و دینی و اسلامی گفت: شهدا با تمسک به قرآن و عترت به این درجه از منزلت رسیدند.

عباسی به توهین دشمن به ساحت مقدس قران کریم در برخی از کشورها اشاره کرد و افزود: دشمنان متوجه شدند که رمز موفقیت و پیروزی ما تمسک به قرآن کریم و عترت است و امروز زنان ما با تمسک به سیره حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) با گذشت و فداکاری در مسیری که شهدای ما ترسیم کردند، حرکت می‌کنند.

استاندار گیلان گفت: نرجس خانعلی‌زاده؛ پروانه‌وار دور بیمارانی گشت که ما به امانت به او سپرده بودیم و در این مسیر جان خود را فدا کرد. خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا در چنین فضایی به برکت امنیت و آرامشی که این شهدا و نیز ایثار نیروهای نظامی و انتظامی برای ما به‌وجود آوردند، نفس بکشیم.

وی گفت: شهدا ما را می‌بینند و به همه امور واقفند و در همه زوایا و مجالس نورانی حضور دارند. ما باید همچون آن‌ها به قرآن و عترت توسل جوییم و در مسیر آنان گام برداریم.

عباسی با اشاره به ۲۲ شهید مدافع حرم استان افزود: شهدای مدافع حرم، هسته‌ای و شهدای اخیری که برای امنیت کشور و استان به شهادت رسیدند همه به حیات طیبه دست پیدا کردند و هر آنچه داریم، به برکت خون شهداست و باید شکرانه این نعمت باشیم و نقشه راهی که شهدا و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند با قوت ادامه خواهیم داد.

استاندار گیلان اضافه کرد: در دوره کرونا مدافعان سلامت جان شأن را در طبق اخلاص گذاشتند و در شرایطی که حتی خانواده بیمار جرأت نزدیک شدن به به او را نداشت، پرستاران و کادر درمان ما هفته‌ها دور از خانواده به پرستاری و درمان بیماران کرونایی می‌پرداختند.

وی کار پرستاری را دشوار خواند و گفت: پرستاران و کادر درمان گاهی با صحنه‌های تلخ و دردناک از دست دادن همکاران و یا مردم در سنین مختلف مواجه می‌شدند و اگر فداکاری آن‌ها نبود سلامت ما تضمین نمی‌شد.

استاندار گیلان گفت: خدمات ارزنده مدافعان سلامت و شهدای این عرصه تا ابد در دل و جان مردم ایران اسلامی ماندگار است و همگان قدردان این ایثارگران و شهدای عرصه سلامت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با اعلام پایان کرونا و مردمی کردن اقتصاد از سوی دولت سیزدهم دشمنان هجمه همه‌جانبه‌ای را علیه کشورمان آغاز کردند، به دغدغه فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در جبهه فرهنگی نیاز به افسران جنگ نرم داریم و از وجود و توانمندی‌های جوانانمان در این بخش بهره‌مند خواهیم برد.

عباسی ادامه داد: در برابر هجمه‌های دشمن محکم می‌ایستیم و همانطور که در بخش‌های زمینی و هوایی، دشمن را زمین‌گیر کردیم در بخش فرهنگی و اقتصادی نیز چنین خواهیم کرد.

وی، سفر رئیس‌جمهور به چین را دارای دستاوردهای خوبی دانست و ادامه داد: یقین بدانید که روزهای آینده خبرهای خوشی خواهید شنید؛ ضمن اینکه به اشتغال جوانان، تأمین مسکن و تولید توجه داریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 643498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.