پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک برگزار می‌شود

سرپرست شهرداری تیران گفت: پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک در آستانه نوروز با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های اداری برگزار می‌شود.

رضا ناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رویدادهای فرهنگی شهر در راستای توسعه فرهنگ شهروندی اظهار کرد: طرح و رویدادهای فرهنگی توسط مدیریت شهری به منظور ارتقای فرهنگی و آموزش حقوق شهروندی اجرا می‌شود.

وی افزود: بعضی از این طرح‌ها با مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی انجام می‌شود تا سرمایه اجتماعی تقویت شود و شهروندان در توسعه شهری خود همکاری و تعامل سازنده داشته باشند.

سرپرست شهرداری تیران برگزاری پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک را یکی از طرح‌های فرهنگ شهروندی و مشارکتی با نهادهای مدنی دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره توسط جوانان شهر برنامه‌ریزی شده است و امسال مدیریت شهری در اجرای آن مشارکت می‌کند.

ناهی ادامه داد: مسابقه ربوترافیک با هدف آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آموزش کنترل ربات و ماشین‌های کنترلی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان بر اساس قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به کنترل و هدایت ربات یا ماشین کنترلی در یک شهر بپردازند.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک امسال به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران برگزار می‌شود، اضافه کرد: شهرداری تیران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع)، مؤسسه نسل جوان فردا و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس راهنمایی و رانندگی این رویداد را برگزار می‌کنند.

سرپرست شهرداری تیران آموزش مهارت‌ها و مفاهیم فرهنگ ترافیک ویژه کودکان و نوجوانان را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: هدف این رویداد رعایت قوانین و مقررات در اجرای مسابقه ربات‌ها و ماشین‌های کنترلی است و علاقه‌مندان می‌توانند تا نهم اسفندماه با مراجعه به روابط‌عمومی شهرداری تیران یا کانون فرهنگی و هنری مسجد قمربنی‌هاشم (ع) برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

ناهی با تاکید بر اینکه جشنواره ربوترافیک یازدهم اسفندماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد، گفت: رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک با حضور جمعی از نوجوانان شهر انجام شد که نمایشی از جلوه مردمی، تعامل و همکاری همه‌جانبه جوانان و نوجوانان برای اجرای این رویداد است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ترافیک در تیران جایگاه مطلوبی دارد و به همین دلیل ایمنی حمل‌ونقل وضعیت خوبی دارد، افزود: آموزش فرهنگ ترافیک جزو مهمترین نیازهای جامعه است و این مقوله باید از سنین کودکی و نوجوانی نهادینه شود تا حوادث ترافیک به کمترین میزان خود برسد، از این‌رو مدیریت شهری تیران حامی چنین جریان ماندگار و اثرگذاری شده است.

کد خبر 643483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.