اصلی‌ترین اولویت شهرداری حل معضل ترافیک است

شهردار ورامین گفت: اصلی‌ترین اولویت شهرداری با توجه به مطالبات شهروندان و مطالعاتی که مدیریت شهری انجام داده، رفع معضل ترافیک است، در این راستا برای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه عمرانی شهر به این حوزه اختصاص داده شده است.

علیرضا مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود مهاجرت معکوسی که از تهران به ورامین انجام می‌شود، این شهر هنوز هم در حوزه خدمات‌دهی به صورت سنتی مدیریت می‌شود و مجتمع خدماتی و تجاری در شهر نداریم.

وی افزود: هنوز هم بازارچه‌های قدیمی در هسته مرکزی شهر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد که موجب تراکم جمعیتی و تمرکز تمام خدمات در یک منطقه شده است.

شهردار ورامین با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: سال جاری توافقاتی انجام داده‌ایم تا واحدهای تجاری و خدماتی در حاشیه شهر احداث شود، مراکز ارائه دهنده خدمات به تمام محلات شهر منتقل و معضل ترافیک شهر حل شود.

مؤمنی تصریح کرد: اصلی‌ترین اولویت شهرداری با توجه به مطالبات شهروندان و مطالعاتی که مدیریت شهری و شورای اسلامی دوره ششم انجام داده، رفع معضل ترافیک شهری است، در این راستا سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه عمرانی شهر برای بازگشایی معابر، اصلاح هندسی و احداث کمربند شمالی جنوبی شهر اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: برای سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی تعریف شده است؛ پس از ترافیک بحث سرانه‌های عمومی مطرح است و در نظر داریم در این دوره سرانه فضای سبز شهر به دو متر برای هر نفر افزایش یابد.

کد خبر 643476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.