کاهش هزینه‌ها با صدور مجوز توسط خانه‌های صمت

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صدور جواز تاسیس از سوی خانه‌های صمت ضمن کاهش هزینه‌ها، زمان صدور مجوزها را کوتاه کرده است و حتی به رکورد صدور مجوز در کمتر از نصف روز نیز دست یافتیم.

به گزارش ایمنا، آرمان خالقی اظهار کرد: حضور در ستادهای تسهیل استان‌ها در کاهش مشکلات واحدهای تولیدی بسیار اثرگذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور جواز تاسیس از سوی خانه‌های صمت ضمن کاهش هزینه‌ها، زمان صدور مجوزها را کوتاه کرده است و حتی به رکورد صدور مجوز در کمتر از نصف روز نیز دست یافتیم.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: در کشور عراق، دفتری توسط استان کرمانشاه و در استانبول ترکیه، دفتری توسط استان آذربایجان شرقی ایجاد شده و در امارات و پاکستان نیز، به ترتیب خانه‌های صمت تهران و یزد در حال پیگیری موضوع هستند و علاوه بر آن در اروپای شرقی و مرکزی در کشور مجارستان، دفتری تاسیس شده و امیدواریم فرصت‌های تجاری خوبی از این محل شکل گیرد.

خالقی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت در مدیریت کلان کشور هستیم، تاکید کرد: باری به هر جهت حرکت کردن بزرگ‌ترین آسیب را به اقتصاد کشور می‌رساند. باید با مدیریت برنامه داشته باشیم و بتوانیم موارد را از قبل پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد دستوری کشور را به قهقرا می‌برد و ضمن از بین بردن قدرت رقابت داخلی، قدرت رقابت بین‌المللی را نیز مخدوش می‌کند و مشتریان در بازار بین‌المللی از دست می‌روند.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بعضی از مشکلات تولید اشاره کرد و گفت: دیوان‌سالاری و بوروکراسی اداری، قیمت‌گذاری دستوری، رکود تورمی حاکم بر بازار، تامین نقدینگی و تغییر مداوم نرخ ارز ازجمله مشکلات موجود تولید است.

خالقی خاطرنشان کرد: تورم امنیت اقتصادی و اعتماد مردم را از بین می‌برد و برنامه‌ریزی آینده را نیز خدشه‌دار می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات جدی در صادرات و تجارت بین‌الملل یادآور شد: برنامه مشخص و بلندمدتی برای کار با شرکت‌های خارج از کشور وجود ندارد و در این راستا، باید فکری جدی برای گشودن بازارها کنیم تا ظرفیت‌های داخلی معطل نماند و از قافله به‌روز کردن ماشین‌آلات و فناوری‌ها عقب نمانیم.

کد خبر 643371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.